سمپوزیوم یک روزه استخوان و غضروف و سلول های بنیادی برگزار خواهد شد

جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری سمپوزیوم یک روزه استخوان و غضروف و سلول های بنیادی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی، دکتر باقری فرد، دکتر مقتدایی، دکتر اقدمی و کارشناس ستاد در تاریخ 26 اسفند ماه 1397 در محل ستاد سلول های بنیادی، معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری سمپوزیوم یک روزه استخوان و غضروف و سلول های بنیادی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی، دکتر باقری فرد، دکتر مقتدایی، دکتر اقدمی و کارشناس ستاد در تاریخ 26 اسفند ماه 1397 در محل ستاد سلول های بنیادی، معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر امیرخانی در ابتدا درباره شرکت سل تک فارمد و محصولات و خدماتی که در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه می دهد به پاره ای از توضیحات پرداختند. ایشان متذکر شدند به دلیل نیاز مبرم کشور، مارکت سلول درمانی در حوزه ارتوپدی می بایست هر چه سریع تر راه اندازی گردد.

در ادامه خاطر نشان کردند 1200 نفر عضو کارگروه های ستاد می باشند که 40% این افراد تحصیل کرده ها در رشته های فنی مهندسی و 60% بقیه از پزشکان رشته های مختلف می باشند که پروژه های مختلفی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اجرا نموده اند و ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی حامی این دست از پروژه ها می باشد.

در این نشست دکتر حمیدیه دبیر ستاد، ضمن اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم سلول های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در ترمیم استخوان و مفصل در سال 1395، به اهمیت دانش سلول های بنیادی و فراهم بودن زمینه ورود تمامی رشته های تخصصی بالینی به این حوزه پرداختند و مسیر پیشرفت آن طی 4 سال گذشته را تبیین نموده و به اهمیت تدوین اولین آیین نامه مرتبط با سلول درمانی که با بهره مندی از آن امکان راه اندازی بخش سلول درمانی در بیمارستان ها تسهیل گردید، اشاره داشتند.

دکتر امیرخانی نیز به اهمیت برگزاری سمپوزیوم های یک روزه اشاره و متذکر شدند این سمپوزیوم ها جهت ترویج و همگرایی محققان و علاقمندان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نقش مهمی ایفا می نمایند.  

سپس دکتر باقری فرد و دکتر مقتدایی پیرامون برنامه ریزی در خصوص نحوه برگزاری سمپوزیوم یک روزه که در بهار 1398 برگزار خواهد گردید، مطالبی را بیان کردند.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZEx1