دکتر بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

روند تایید محصولات حوزه سلول های بنیادی در سازمان غذا و دارو می بایست تسهیل گردد

جلسه شورای اداری استان فارس در تاریخ چهاردهم اسفند ماه سال 97 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و هیئت همراه، استاندار و مدیران کل این استان در محل سالن شهید امامی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه شورای اداری استان فارس در تاریخ چهاردهم اسفند ماه سال 97 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و هیئت همراه، استاندار و مدیران کل این استان در محل سالن شهید امامی برگزار گردید.

در این نشست دکتر بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارش مختصری از فعالیت های دانشگاه و پتانسیل‌های موجود ارائه نمود و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای بخش‌های مختلفی در زمینه علوم پیشرفته پزشکی است که در سطح منطقه بسیار قابل اهمیت می باشد. یکی از مهم ترین آنها بخش های پیوند این دانشگاه است که در حوزه کبد نه تنها در منطقه بلکه در دنیا نیز از نظر تعداد پیوند رتبه نخست را داریم.

وی با اشاره به پتانسیل بالای پیشرفت در زمینه پیوند سلول های بنیادی خونساز و همچنین علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در شیراز خواستار توجه ویژه به این حیطه شد و خاطر نشان نمود که آینده پیوند، در گرو پیشرفت های حوزه ی پزشکی بازساختی وفراهم آوردن زمینه تکامل ارگان  در خارج از بدن فرد و در محیط آزمایشگاه  و سپس پیوند در داخل بدن انسان است.

سپس دکتر بهادر به روند دشوار دریافت تاییدیه محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سازمان غذا و دارو اشاره نمود و درخواست تقویت کارشناسی این بخش را ارائه نمود تا محققین بتوانند زودتر به نتیجه برسند و محصول خود را تایید کنند.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه‌های نسل سوم بیان داشت: سیستم های نظارتی، مالی و اداری و .. متاسفانه هنوز مربوط به دانشگاه نسل اول است که این نیازمند قوانین و مقرراتی راه گشا می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توجه ویژه دانشگاه به بخش آموزش خبر داد و افزود: اگر آموزش به خوبی صورت پذیرد به دنبال آن پژوهش و محصول نیز خواهیم داشت.

در خاتمه ایشان خبر از حمایت دانشگاه از تاسیس شرکت مادر تخصصی حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را داد که کمک شایانی به تولید محصولات خواهد نمود.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZSs1