روند اجرای تفاهم نامه های مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی گردید

جلسه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران با مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

جلسه ای با حضور قائم مقام محترم در امور بین‌الملل و ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون محترم تحقیقات دانشگاه، دبیر شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه و تنی چند از اعضای مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مورخ 97/12/21 برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی،به نقل از مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه، جلسه ای با حضور قائم مقام محترم در امور بین‌الملل و ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون محترم تحقیقات دانشگاه، دبیر شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه و تنی چند از اعضای مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مورخ 97/12/21 برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر بیرنگ ضمن خیرمقدم به میهمانان اذعان داشت: مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تلاش‌های بسیاری که داشته است توانسته است در قالبی جدید ضمن جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور نقش بسیار مهمی را در بهره‌مندی از دانش این عزیزان ایفا کند. وی با ابراز خرسندی از نحوه اجرای پروژه جذب دانشجویان پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امیدوارم در آینده نیز شاهد اجرای چنین برنامه‌هایی باشیم.

در ادامه دکتر حمیدیه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با عقد قراردادهای بسیار مهمی با دانشگاه‌هایی چون اراسموس ام سی هلند که جزو دانشگاه‌های بسیار معتبر در سطح جهان هستند توانسته نظرات بسیاری را به خود جلب کند. وی همچنین افزود: امیدواریم با مساعدتهایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد شد بهتر از پیش در این مسیر قدم برداریم.

دکتر صحرائیان نیز ضمن تشکر از حمایتهای مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به خصوص مرکز تعاملات بین‌الملل این نهاد افزود: امروز باید متوجه این موضوع باشیم که دیگر عصر بخار به اتمام رسیده و در حال گذر از علوم اخیر نیز هستیم. لذا برای اینکه دستی برآتش داشته باشیم و وابسته به کشورهای دیگر نمانیم، بهتر اس هرچه سریعتر دست به کار شویم. وی همچنین گفت: بحث ما انحصار طلبی نیست و به هیچ وجه از منظر تمامیت خواهی خواستار اجرای برنامه‌های نوین پزشکی و دستیابی به درمان‌های به روز بیماری‌های لاعلاج یا صعب‌العلاج نیستیم. هدف ما خدمت به ایران است و یقینا دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به سابقه طولانی و نام معتبری که در سطح کشور و جهان دارد می تواند پیشرو در این امر باشد.

در پایان حضار ضمن اخذ تصمیماتی در این خصوص به بحث و تبادل نظر نشستند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z7w1