بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان حوزه سلولی در صادرات

جلسه ای با حضور دکتر بی رنگ قائم مقام در امور بین‌الملل و ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد، دکتر زیرک ساز مدیرعامل شرکت سل تک و مهندس استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل، در تاریخ 9 اردیبهشت 1398 با محوریت برنامه ریزی و امکان سنجی صادرات محصولات حوزه سلول درمانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر بی رنگ قائم مقام در امور بین‌الملل و ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد، دکتر زیرک ساز مدیرعامل شرکت سل تک و مهندس استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل، در تاریخ 9 اردیبهشت 1398 با محوریت برنامه ریزی و امکان سنجی صادرات محصولات حوزه سلول درمانی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر حمیدیه به اهمیت تبادل فناوری و صادرات محصولات حوزه سلول های بنیادی و لزوم برقراری ارتباط با شرکت ها و مراکز فعال در زمینه علوم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح بین المللی پرداخت.

سپس دکتر بی رنگ ضمن اشاره به حمایت های کریدور صادرات بیان نمود: از جمله این تسهیلات می توان به حمایت از اعزام و پذیرش هیات های تجاری، مشاوره حقوقی و مالیکت فکری، مشاوره توسعه بازار و فروش، مشاوره صادرات و وادرات، حمایت در خصوص گواهینامه ها، تاییدیه های رایج ملی و بین المللی و ابزارهای تبلیغات و اطلاع رسانی و....اشاره کرد.

در ادامه دکتر زیرک ساز ضمن بیان مشکلات موجود در مسیر ارائه خدمات و محصولات در سطح فراملی بر لزوم آشنا نمودن هدفمند شرکت ها با ادبیات صادرات و شناسایی بازارهای هدف و شاخص ها تاکید نمود.

در این جلسه دکتر حمیدیه اذعان داشت یکی از اهداف اصلی و الویت های ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی تبادل فناوری و بهره مندی از دانش روز و همچنین فراهم نمودن بستری مناسب جهت ارائه خدمات و محصولات دانش بنیان در سطح منطقه و جهان می باشد. وی تاکید داشت هدایت و حمایت از شرکت های دانش بنیان جهت صادرات محصولاتی که به فناوری آن دست یافته اند می تواند در تحقق این امر کمک شایانی نماید. او ابراز امیدواری نمود این روند گامی موثر در راستای پیشرفت کشور عزیزمان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی باشد.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZvP1