کارگاه دو روزه فلوسایتومتری و کاربردهای آن در سلول های بنیادی

بنیادی کارگاه علمی دو روزه فلوسایتومتری و کاربردهای آن در سلول های بنیادی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در تاریخ 3 و 4 آبان ماه 1395 در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی کارگاه علمی دو روزه فلوسایتومتری و کاربردهای آن در سلول های بنیادی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در تاریخ 3 و 4 آبان ماه 1395 در این دانشگاه برگزار شد.

 مباحث این کارگاه توسط آقای دکتر احسان رضایی و خانم دکتر اعظم کاظمی تدریس شد. این کارگاه با استقبال مناسبی از سوی کارشناسان فلوسایتومتری، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه های مختلف مواجه گردید.

در این کارگاه که در 2 بخش تئوری و عملی برگزار شد محورهایی از قبیل : طراحی پنل آنتی بادی، فلورسانس و فلوروکروم ها، آشنایی با نرم افزار تخصصی Flowjo، نحوه کارکرد و اجزا دستگاه ، کاربردهای فلوسایتومتری در مطالعه سلول های بنیادی، نحوه آنالیز نتایج،Gating و تصحیح همپوشانی (Compensation) و روش آماده سازی نمونه و خوانش با دستگاه از سطح مقدماتی تا پیشرفته ارائه شد.

در پایان به شرکت کنندگان گواهی معتبر با تایید ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ارائه گردید.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z87b