جزئیات بیمار سرطان خون که حداقل 70 روز مبتلا به ویروس کرونا عفونی بوده است

به نظر می رسد اکثر افراد آلوده به کرونا پس از 8 روز، این ویروس را دفع می کنند، اما این مدت زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درک اینکه چه مدت افراد می توانند به طور فعال آلوده بمانند مهم است ، زیرا جزئیات جدیدی در مورد یک بیماری و ویروس ارائه می دهد که هنوز به خوبی درک نشده اند.

 

 

به نظر می رسد اکثر افراد آلوده به کرونا پس از 8 روز، این ویروس را دفع می کنند، اما این مدت زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درک اینکه چه مدت افراد می توانند به طور فعال آلوده بمانند مهم است ، زیرا جزئیات جدیدی در مورد یک بیماری و ویروس ارائه می دهد که هنوز به خوبی درک نشده اند. محققان در 4 نوامبر در ژورنال Cell یک مورد غیرمعمول از یک زن مبتلا به سرطان خون و تعداد کم آنتی بادی را گزارش کردند که به مدت 105 روز به ویروس کرونا آلودگی داشته است و حداقل برای 70 روز عفونی بوده است، در حالی که در تمام مدت علامت خاصی نداشته است . وینسنت مونستر ، ویروس شناس در انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی می گوید: "در زمان شروع این مطالعه ، ما واقعاً اطلاعات زیادی در مورد مدت زمان دفع ویروس نداشتیم." "با ادامه شیوع این ویروس ، افراد بیشتری با طیف وسیعی از اختلالات سرکوب سیستم ایمنی، به این ویروس آلوده می شوند و درک نحوه رفتار SARS-CoV-2 در این جمعیت بسیار مهم است."

 

بیماری در واشنگتن که خیلی زود در بیماری همه گیر COVID-19 آلوده شده بود و طی چند هفته آزمایشات PCR مثبت زیادی برای ویروس روی این فرد گزارش گردید. این بیمار ، زنی 71 ساله بود که به دلیل سرطان خون لنفاوی مزمن دچار نقص ایمنی شده و به هیپوگاماگلوبولینمیا مبتلا شد. او هرگز علائم COVID-19 را نشان نداد و مشخص شد که وی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل کم خونی شدید ، تحت غربالگری قرار گرفته است.

 

آزمایشگاه مونستر در آزمایشگاه های Rocky Mountain NIAID در همیلتون ، مونتانا ، شروع به مطالعه نمونه هایی کرد که به طور منظم از دستگاه تنفسی فوقانی بیمار جمع آوری می شدند. آنها دریافتند که ویروس عفونی پس از اولین آزمایش مثبت حداقل 70 روز همچنان وجود دارد و این زن ویروس را تا روز 105 کاملا دفع نکرد.  نکته جالب اینجاست که محققان معتقدند بیمار برای مدت طولانی عفونی باقی مانده است زیرا سیستم ایمنی بدنش هرگز به او اجازه نمی دهد پاسخی ارائه دهد. آزمایش خون نشان داد که بدن او هرگز قادر به تولید آنتی بادی نیست. در یک مرحله وی تحت درمان با پلاسما قرار گرفت ، اما مونستر فکر نمی کند که این درمان به دلیل غلظت کم آنتی بادی ، تاثیری داشته باشد. علی رغم ناتوانی در ایجاد پاسخ آنتی بادی ، در فرد بیمار ویروس تکثیر زیادی پیدا نکرد.

در این مطالعه، توالی یابی گسترده ای بر روی تمام نمونه های ویروس به دست آمده از بیمار انجام شد تا ببینند که ویروس در طی عفونت بیمار چگونه تغییر کرده است. نمونه های جمع آوری شده در زمان های مختلف ، انواع مختلف ژن غالب را نشان می دهند. با این حال ، محققان فکر نمی کنند که این جهش ها در ماندگاری ویروس نقشی داشته باشند ، زیرا آنها هیچ شواهدی از انتخاب طبیعی نمی دیدند. اگر به نظر می رسید كه یكی از این گزینه ها کمک به زنده ماندن ویروس می كند و سپس به یك نوع غالب تبدیل می شود مطالعات تکمیلی روی آن صورت می گرفت، اما هیچ كدام از آنها اینگونه نبودند. آنها همچنین آزمایش کردند که آیا جهش ها بر توانایی یا سرعت تکثیر ویروس تأثیر دارد یا خیر و هیچ تفاوتی پیدا نکردند.

 

مونستر می گوید تا آنجا که او می داند ، این طولانی ترین مورد ابتلای فردی است که به طور فعال با SARS-CoV-2 آلوده می شود در حالی که بدون علامت خاصی است. وی خاطرنشان كرد: "موارد مشابهی را در مورد آنفلوانزا و سندرم تنفسی خاورمیانه مشاهده كرده ایم كه ناشی از ویروس كرونا است." "ما انتظار داریم که گزارش های دیگری مانند این مطالعه در آینده منتشر شود."

 

https://medicalxpress.com/news/2020-11-case-leukemia-patient-infectious-sars-cov-.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zk8p