چگونه گوشت پرورش یافته در آزمایشگاه می تواند به طبیعت و سلامت انسان ها کمک کند



چه آینده ای در انتظار است اگر راهی برای خوردن گوشت بدون کشاورزی و کشتن میلیاردها حیوان در سال وجود داشته باشد، که به بحران آب و هوا کمک کند و سطح کلسترول بالا را تسکین دهد؟

 Uma Valeti، بنیانگذار و مدیر عامل Upside Foods،گفت: "گوشت پرورش یافته گوشتی است که مستقیماً از سلول های حیوانی تولید می شود."  "این محصولات گیاهی، یا فرآورده آن نیستند - آنها گوشت واقعی هستند و تنها تفاوت آن ها این است که بدون ذبح حیوان تهیه می شوند."

 والتی افزود: «فرایند تولید گوشت پرورشی شبیه به فرایند تخمیر است، اما به جای رشد مخمر یا میکروب، سلول های حیوانی پرورش داده می شوند».

 دانشمندان با گرفتن یک نمونه سلول کوچک از حیوانات دامی مانند گاو یا مرغ شروع می کنند، سپس سلول هایی را شناسایی می کنند که می توانند تکثیر شوند.

 والتی گفت: از آنجا، ما این سلول ها را در یک محیط تمیز و کنترل شده قرار می دهیم و آنها را با مواد مغذی ضروری که برای تکثیر طبیعی نیاز دارند تغذیه می کنیم.  "در اصل، ما می توانیم شرایطی را که به طور طبیعی در بدن یک حیوان وجود دارد، را دوباره ایجاد کنیم."

 کریستیانا ماسک، بنیانگذار Flourish*ink، در کنفرانس Life Itself، یک رویداد سلامت و تندرستی که با مشارکت CNN ارائه شد، گفت: "فرایند تهیه این گوشت نیازی به ذبح دام ندارد."  Flourish*ink پلتفرمی برای مدیریت و تسریع مشارکت ها در مورد آینده غذا است.

 سخنگوی Mosa Meat، یک شرکت فنآوری مواد غذایی مستقر در هلند، گفت: با پیشرفت از فرایندهای آزمایشگاهی به تولید محصولات در تأسیسات تجاری، برخی از شرکتها از اصطلاح "گوشت کشت شده در آزمایشگاه" توسعه یافته تر میشوند.  در عوض، این شرکت ها از آن به عنوان گوشت پرورش یافته، گوشت سلولی یا مبتنی بر سلول یا گوشت غیر کشتار شده یاد می کنند.

 علاوه بر کاهش کشتار حیوانات، گوشت پرورشی میتواند به کند کردن تغییرات آب و هوایی که ناشی از انتشار گازهای گلخانهای مانند دی اکسید کربن و متان است، کمک کند.  سیستم تولید ماده غذایی عامل حدود یک چهارم انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است که بیشتر آن از کشاورزی و دامداری است.  طبق گفته سازمان ملل، حمل و نقل مورد نیاز برای کشاورزی هم متان و هم دی اکسید کربن منتشر می کند و فرایند پاکسازی اراضی و جنگل ها - از جمله برای کشاورزی - نیز به انتشار این گازها کمک می کند.

 دیوید کاپلان، استاد دانشگاه گفت: «پیش فرض این است که ما به دلیل عامل پایداری در اینجا بهتر عمل خواهیم کرد - کاهش ردپای انسان بر زمین، کاهش نیاز به آب و کاهش برخی از محتویات زباله که از مزرعه ها خارج میشوند.»  محتویات زباله های حاوی دیاکسید کربن و متان عامل جریان های بزرگ انتشار آن در جو هستند.

 این صنعت حدود ۱۰ سال قدمت دارد، بنابراین گوشت پرورش یافته هنوز چندین سال تا عرضه تجاری به مصرف کنندگان در فروشگاه های مواد غذایی یا رستوران ها فاصله دارد - و شاید تا 20 سال دیگر جایگزین بخش قابل توجهی از صنعت سنتی گوشت یا تمام آن شود. در حال حاضر، سنگاپور تنها کشوری است که گوشت سلولی را برای استفاده مصرف کننده تایید کرده است.
 تا آن زمان، گوشت پرورش یافته و فواید بالقوه آن برای سلامت حیوانات، انسان و محیط زیست بسیار نوید بخش خواهد بود.

https://www.cnn.com/2022/06/06/health/lab-grown-meat-pros-cons-life-itself-wellness-scn/index.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z9ht