پنجمین سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی

پنجمین سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی در 12 اردیبهشت ماه 1398 برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، پنجمین سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی در 12 اردیبهشت ماه 1398 با حضور دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر محسنی دبیر اجرایی سمپوزیوم، دکتر شیرکوهی دبیرعلمی، دکتر حق دوست رئیس پژوهشکده آینده پژوهشی سلامت، دکترعلیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران و دکتر بهادری و جمعی از اساتید، پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه در سالن شماره یک بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار گردید.


در ابتدای مراسم دکتر محسنی دبیر اجرایی سمپوزیوم ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به حاضرین از تقارن زمان برگزاری این سمپوزیوم با روز گرامیداشت مقام استاد اظهار خرسندی نمودند و این مناسبت را به حضور اساتید حاضر در سالن تبریک گفتند.


در ادامه اضافه کردند، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در خصوص ترویج و به ثمر رساندن رسالت ها و اهداف متعالی خود در کشور برنامه هایی از جمله جذب نخبگان، بومی سازی دانش و فناوری های نوین، تاسیس مراکز جامع این حوزه و تشکیل و هدایت تشکل های دانشجویی را در راس فعالیت های خود دارد.

در ادامه دکتر حمیدیه ریاست سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی ضمن تبریک روز استاد به اساتید حاضر، از زحمات دکتر محسنی دبیر اجرایی و دکتر شیرکوهی دبیر علمی و تیم اجرایی قدرانی نمودند.
ایشان بیان داشتند که هدف ما در این سمپوزیوم تحریک، ترغیب و تشویق جوانان ایران برای توسعه علم است. دانش پژوهان جوان ما باید با هدف پرآوازه نمودن نام ایران، همراستا با حرکت پیشرو علم پزشکی در دنیا طی مسیر نموده و حتی در این حوزه پیشتاز باشند. هر گونه درنگ در این حوزه هزینه های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

سپس دکتر حقدوست رئیس پژوهشکده آینده سلامت پیرامون آینده سلامت در دنیا سخن گفتند و اشاره داشتند به نظر می رسد بخشی از آرزوهای دیرین بشر در خصوص دارا بودن عمر جاودان، سعادتمندی و برخورداری از نیروی فوق بشری در قرن 21 تا حدودی قابل دستیابی است. وی انجام کار گروهی و در خدمت داشتن علم بیوانفورماتیک را مسیر ورود به پزشکی آینده خواند.
دکتر بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، ضمن سپاس از حضور اساتید و دانشجویان و تبریک روز استاد افزود: امیدوارم برگزاری همایش ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی ضمن آشنایی علاقمندان، زمینه بهره مندی کاربردی این حوزه از علم را فراهم نماید.

 

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZRQ1