سیستم پذیرفته شده‌ میکروفیزیولوژیک برای پیشبرد سلول درمانی

سلول درمانی به عنوان یک درمان امیدوارکننده برای سرطان در سال های اخیر ظاهر شده است. به منظور حل چالش های بالینی این نوع روش درمانی، یک پلتفرم میکروسیال جدید، توسط گروه آندریاس هیرلمان با همکاری اعضای گروه تیم شرودر ساخته شده است که به بهبود فرآیند شناسایی سلول‌های ایمنی ضد توموری و سلول های هدف آن ها کمک می‌کند.

 

سلول درمانی به عنوان یک درمان امیدوارکننده برای سرطان در سال های اخیر ظاهر شده است. به منظور حل چالش  های بالینی این نوع روش درمانی، یک پلتفرم میکروسیال جدید، توسط گروه آندریاس هیرلمان با همکاری اعضای گروه تیم شرودر ساخته شده است که به بهبود فرآیند شناسایی سلول‌های ایمنی ضد توموری و سلول های هدف آن ها کمک می‌کند. این پلتفورم موجب از بین رفتن شکاف بین مطالعات آزمایشگاهی و شرایط داخل می گردد.

این پلتفورم یک سیستم میکروفیزیولوژیک ایمنی ساده و راحت را معرفی می کند که دارای خواص زیر هستند: (i)  کشت سه بعدی سلول ها با سلول های کشنده ی طبیعی ضدتوموری؛ (ii)  مشاهده ی میکروسکوپی و مستقیم برهمکنش سلول های کشنده ی طبیعی و بررسی غیرفعالسازی بافت های کوچک قلبی؛ (iii)  جمع آوری سوپرناتانت کشت سلولی برای بررسی پروفایل سیتوکاین ها و کموکاین ها؛ و نیز (iv)  جمع آوری تمام مدل های بافتی برای بررسی های نهایی. هدف این کار پژوهشی، نشان دادن پتانسیل و چند کاره بودن سیستم های میکروفیزیولوژیک ایمنی برای استفاده در تحقیقات ایمنوانکولوژیک است.

https://bsse.ethz.ch/news-and-events/d-bsse-news/2021/12/microphysiological-system-to-advance-adoptive-cell-therapy.html

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zimt