دکتر ستاری: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای پتانسیل بالا در حوزه فناوری است

.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای پتانسیل و شکل پذیری بالا در حوزه فناوری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران دکتر ستاری ؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیئت همراه روز شنبه 26 مرداد ماه از مراکز رشد و نوآوری ، شتابدهنده و CLEAN ROOM دانشگاه علوم پزشکی ایران بازدید کردند.
 دکتر ستاری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بیان نمود: در آینده نزدیک یکی از بخشهایی که دانشگاه علوم پزشکی ایران را متمایز می نماید بخش فناوری و توسعه آن است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در حوزه آموزش قابلیت رقابت کمتر است ، ولی در  بحث فناوری به دلیل نو بودن ، این امکان میسر است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای پتانسیل و شکل پذیری بالایی در حوزه فناوری است و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این راستا انجام داده است.
دکتر ستاری اعلام داشت: ما هم موظف هستیم تا حمایت های لازم جهت تکمیل زیر ساختها و تامین اعتبار لازم انجام دهیم.
لازم به ذکر است رییس دانشگاه در جلسه نشست مشترک با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در نظر داریم تا مرکز رشد و شتابدهنده دانشگاه را توسعه دهیم ، همچنین خدمات بیشتری در مرکز طب بازساختی با مدیریت دکتر ناصری پور و تیم همراه ارائه شود.
دکتر کوهپایه زاده خاطر نشان کرد: هدف دانشگاه این است که با دید فناورانه و نگاه ملی از ظرفیت های موجود در راستای توسعه حوزه دیجیتال سلامت استفاده گردد.
وی گفت : همچنین بهره برداری ازفضای فیزیکی کتابخانه مرکزی در جهت تامین منافع اسناد ملی الکترونیک در دستور کار است.
تکمیل نظام ارجاع الکترونیک ، گسترش برنامه هلال فناوری دانشگاه، تجاری سازی محصولات دانش بنیان و توسعه مرکز طب بازساختی ازاهم مواردی بود که رییس دانشگاه به آن اشاره نمود.
در ادامه دکتر پور نیک ؛ مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه ضمن معرفی مراکز فناورانه دانشگاه خواستار حمایت های لازم معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شد و افزود: برای گسترش محتوای سلامت می بایست از پتانسیل های موجود ، نهایت استفاده را نمود .
ایجاد ساختمان جدید مرکز رشد و نوآوری، افتتاح کافه ایده دانشگاه ، راه اندازی سایت مرکز رشد در جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان و تغییر کاربری برخی فضاهای کتابخانه مرکزی، از جمله پیشنهادات طرح شده توسط دکتر پورنیک در این جلسه بود.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zcq2