یافته محققان در مورد نحوه فعال شدن سلول های بنیادی عصبی

محققان در مطالعه ای جدید که با استفاده از مگس های سرکه دروزوفیلا صورت گرفته است نشان دادند که مولکول هایی که کمپلکسی به نام STRIPAK را شکل می دهند برای پیشبرد فعال سازی مجدد سلول های بنیادی عصبی ضروری هستند.

محققان در مطالعه ای جدید که با استفاده از مگس های سرکه دروزوفیلا صورت گرفته است نشان دادند که مولکول هایی که کمپلکسی به نام STRIPAK را شکل می دهند برای پیشبرد فعال سازی مجدد سلول های بنیادی عصبی ضروری هستند.

کمپلکس STRIPAK در موجودات زنده از قارچ ها گرفته تا انسان مشاهده می شود و محققین زمانی آن را کشف کردند که پیام های ژنتیکی سلول های بنیادی عصبی خفته و مجددا فعال شده را در مغز مگس های سرکه زنده مقایسه کردند. در ادامه محققین کشف کردند که اجزای STRIPAK به عنوان سوئیچی برای خاموش کردن خفتگی و فعال کردن مجدد سلول های بنیادی عصبی عمل می کنند. با شناسایی این سوئیچ و یافتن اطلاعات پایه دیگر می توان به این امر امیدوار بود که در آینده ای نزدیک راهی برای فعال سازی سلول های بنیادی عصبی انسانی و تسهیل فرایند ترمیم آسیب مغزی بیابیم.

Reference:https://www.cell.com/cell-reports/fulltext/S2211-1247(19)30634-5?_returnURL=https%3A%2F%2Flinkinghub.elsevier.com%2Fretrieve%2Fpii%2FS2211124719306345%3Fshowall%3Dtrue

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zm22