یازدهمین جلسه کارگروه مطالعات پیش‌بالینی و کارآزمایی‌ بالینی ستاد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یازدهمین جلسه کارگروه مطالعات پیش بالینی و کارآزمایی‌ بالینی ستاد روز یکشنبه مورخ 16 بهمن ماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور مجریان و داوران متخصص برگزار گردید

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یازدهمین جلسه کارگروه مطالعات پیش بالینی و کارآزمایی‌ بالینی ستاد روز یکشنبه مورخ 16 بهمن ماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور مجریان و داوران متخصص برگزار گردید.

لازم به ذکر است "قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 24/08 /1400 توسط رئیس جمهور به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. یکی از مهم ترین نقاط تمرکز این قانون معضل ناباروری و کاهش فرزندآوری زوج‌های ایرانی است که علاوه بر مواجه ساختن کشور با تهدید پیری جمعیت و عدم دسترسی کافی به جمعیت جوان و مولد در آیندهای نه چندان دور، سالانه هزینه قابل توجهی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. بر اساس تبصره 1 ماده 40 قانون مذکور ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مامور گردید از طرح‌های مرتبط با حوزه فرزندآوری، درمان ناباروری و سلامت مادر و کودک حمایت به عمل آورد.

در این جلسه پروپوزال‌هایی که در زمینه‌های فرزندآوری، درمان ناباروری و سلامت مادر و کودک و همچنین طرح‌های مطالعات پیش‌بالینی، کارآزمایی بالینی و مرز دانشی در حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مورد بررسی قرار گرفتند .

لازم بذکر است تعداد 9 طرح ارسالی به سامانه ارسال طرح‌های ستاد توسط مجریان ارائه گردید و مورد داوری قرار گرفت که نتایج آن متعاقبا به اطلاع مجریان محترم خواهد رسید.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZrKv