گفتگو با دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم ایمیون سل تراپی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، در گفتگو با دکتر بهفر دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم ایمیون سل تراپی گفت: علیرغم پیشرفت در دهه های اخیر در درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج به خصوص سرطان ها، همچنان عود بیماری و مقاومت به درمان های رایج بعنوان یک چالش اصلی در درمان سرطان ها مطرح است.امروزه با پیشرفت های ایجاد شده در درمان ها بر پایه ی ایمیون سل تراپی، امیدهای بسیاری در درمان بیماری ها ی مختلف ایجاد شده است و بتدریج ایمیون سل تراپی توانسته است جایگاه ویژه ای را در درمان سرطان های خون و سرطان های توپر و برخی از بیماری های نورومتابولیک بدست آورد. لذا با توجه به ماهیت ایمیون سل تراپی و نیاز به همکاری تنگاتنگ اساتید علوم پایه  با همکاران بالینی تصمیم به برگزاری پنجمین سمپوزیوم ایمیون سل تراپی گرفته شد.

در این سمپوزیوم قصد داریم به جنبه های مختلف ایمیون سل تراپی از جمله کاربردهای بالینی آن و مسائل اخلاقی مرتبط با این نوع درمان بپردازیم. امید براین است که برگزاری این سمپوزیوم باعث تشویق دانشجویان و محققین برای ورود به این حوزه ی علمی شود.

در پایان ایشان خاط نشان کرد: پنجمین سمپوزیوم ایمیون سل تراپیدر تاریخ ۴ و ۵ اسفند ۱۴۰۰ در تهران به صورت آنلاین و رایگان برگزار خواهد شد و برای گروه های هدف شامل علوم سلولی و کاربردی، ایمونولوژی، هماتولوژی ، ژنتیک و متخصصین هماتولوژی و آنکولوژی دارای امتیاز بازآموزی است. 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZZ2t