توسط شبکه ازمایشگاهی فناوری‌های راهبردی؛

پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی حمایت می‌شوند

پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی از سوی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حمایت می شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی، پژوهشگران فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی می توانند با انتخاب موضوع پژوهش خود از بین اولویت های پژوهشی ستادهای توسعه فناوری از حمایت های ویژه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی بهره مند شوند. 

با توجه به اهمیت موضوع  توسعه زیست بوم فناوری پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی در کشور و فعالیت های گسترده ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی، پژوهش های این حوزه از سوی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی حمایت می شوند.

برهمین اساس، پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی می توانند با توجه به انتخاب با موضوع پژوهش خود از بین اولویت‌های پژوهشی ستادهای توسعه فناوری، از حمایت‌های ویژه شبکه آزمایشگاهی بهره مند شوند.

در بخش شرایط استفاده از اعتبار پژوهشی امده است که متقاضی باید از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بوده وموضوع پایان نامه، جزو اولویت های اعلام شده بالا باشد.

همچنین موضوع پایان نامه این متقاضیان نیز باید دارای پروپوزال مصوب (دانشگاه یا پژوهشگاه) باشد.

براساس این گزارش ورود به باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران، ورود به بخش طرح های تخفیف، انتخاب طرح اعتباری ستاد توسعه فناوری مرتبط با موضوع پایان نامه و بارگزاری مستندات (تصویر کارت دانشجویی و تصویر مدرک تصویب طرح) از جمله شرایط فرایند استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی است .

بررسی مستندات از سوی باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی و ستاد های حوزه توسعه فناوری مربوطه و فعال شدن اعتبار در صورت تایید موضوع از سوی ستاد نیز از دیگر موارد مطرح شده در فرایند استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی است .

براساس این گزارش، علاوه بر اعتبارات عمومی تخصیص یافته به اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در شبکه آزمایشگاهی، اعتبارات ویژه ای به طرح‌های برنامه محور نیز اختصاص یافته است. 

یکی از طرح‌های مهم از این دسته از اعتبارات برنامه محور، طرح‌های اعتباری مبتنی بر اولویت‌های پژوهشی توسعه فناوری با تشخیص و اعلام ستادهای توسعه فناوری‌ است.

براساس این طرح، اعتباری تا سقف مبلغ 30 میلیون ریال به پژوهشگران مشمول معرفی شده تخصیص خواهد یافت که پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند با انتخاب موضوع پژوهش خود از بین اولویت‌های پژوهشی ستادهای توسعه فناوری، از حمایت‌های ویژه شبکه آزمایشگاهی بهره مند شوند.

علاوه بر ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی ، پژوهشگران ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺯﯾﺴﺖﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ،ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﺍﭘﺘﯿﮏ ﻭ ﮐﻮﺍﻧﺘﻮم، ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﺍﺗﺼﺎﻝﭘﺬﯾﺮﯼ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ و ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﺯﺳﺎﺧﺘﯽ ﻭ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ نیز می توانند از حمایت های ویژه شبکه ازمایشگاهی بهره مند شوند.

 ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﻣﻮﺍﺩ ﻭ ﺳﺎﺧﺖ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘه، ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﻧﺎﻧﻮ ﻭ ﻣﯿﮑﺮﻭ، ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﻫﻮﺵ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻭ ﺭﺑﺎﺗﯿﮏ و  ﺳﺘﺎﺩ ﺭﺍﻫﺒﺮﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ از دیگر ستاد های توسعه معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان هستند که پژوهشگران فعال در این حوزه ها نیز می توانند با توجه به اولویت های پژوهشی مطرح شده از حمایت این شبکه استفاده کنند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zpmy