پنجمین استارت آپ ویکند سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی در زاهدان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، پنجمین رویداد استارتاپی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در روز چهارشنبه 3 اسفندماه 1401 آغاز گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، پنجمین رویداد استارتاپی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در روز چهارشنبه 3اسفندماه 1401 آغاز گردید.

این برنامه که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی زاهدان برگزار شده است. از اولین روز با استقبال 200 نفر شامل 100نفر دانشجو و 100نفر دانش اموز از سراسر کشور همراه بود. افتتاحیه رویداد، ساعت ۱۴ بعد از پذیرش و پذیرایی حضار آغاز شد و در ابتدا مجری برنامه، ضمن خوشآمد گویی برنامه را معرفی نمود. سپس دکتر نورمحمد بخشانی معاونت تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: برگزاری استارتاپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از اواسط دهه ۹۰ شمسی به عنوان یکی از رویدادهای مهم در کشور مطرح شد.

با توجه به ماهیت چندرشته‌ای بودن آن علاقه مندان و متخصصین رشته های مختلف می‌توانند مشارکت فعال داشته باشند در همین راستا اولین استارتاپ ویکند در سال ۱۳۹۶ در شمال غرب کشور برگزار شد و هم اکنون این پویش علمی و فناوری به جنوب شرق کشور رسیده است. در آخرین بخش افتتاحیه، دکتر ربانی دبیر اجرایی رویداد گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به گستره جغرافیایی و همجواری با کشورهای مختلف ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه گذاری در بخش سلامت و درمان دارد. وی اظهارداشت هدف از برگزاری این دوره تبدیل ایده به محصول است و دانشجویان و دانش آموزان با نحوه راه اندازی کسب و کار آشنا می شوند. وی بیان کرد: استقبال از این دوره بسیار قابل توجه بود. پس از پایان افتتاحیه، مجری پنجمین رویداد استارتاپی در حوزه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به ارائه جامعی در زمینه تعریف استارتاپ و ویژگی های آن پرداختند و نمونه هایی از استارتاپ های موفق ایران و جهان را بیان و بررسی کردند. ایشان ضمن توضیح ویژگی و شرایط یک ایده خوب بر کار تیمی تاکید کرد و اعضای یک تیم استارتاپی را تشریح نمود. در بخش بعدی رویداد استارتاپی ارائه و انتخاب ایده ها انجام شد به این ترتیب که ابتدا برگه هایی میان شرکت کنندگان توزیع شد تا عنوان و توضیح مختصری از ایده بنویسند، 47 ایده در بخش دانش اموزی  و در بخش دانشجویی26ایده ارائه شد.که برای معرفی هر ایده 1 دقیقه فرصت برای توضیح ایده خود و جلب نظر منتور ها و سایر شرکت کنندگان داشتند.

پس از اتمام ارائه ها همزمان با زمان استراحت و پذیرایی شرکت کنندگان و منتور ها به ایده ها رای داده و 10ایده در بخش دانشجویی و 15ایده در بخش دانشجویی ایده انتخاب گردید. قبل از اعلام ایده های منتخب، تسهیلگر رویداد به معرفی کتب و رویداد های مفید در حوزه استارتاپ و کارآفرینی پرداخت. بعد از معرفی ‌25 ایده انتخاب شده صاحبان آن ها مجدد ۱ دقیقه زمان برای توضیحات تکمیلی و جذب عضو داشتند و پس از اتمام ارائه ها تیم هر ایده تشکیل شد. در پایان نخستین روز از این رویداد همه شرکت کنندگان در محل برگزاری استارتاپ در دانشگاه علوم پزشکی شهر زاهدان در کنار صرف شام به شبکه سازی و تعامل پرداختند تا روز دوم با آموزش های لازم بتوانند ایده خود را در گروه ها پرورش دهند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zt5v