پزشکی فرد محور، امیدی فرا روی مبتلایان به سرطان

جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر لر نژاد مدیرعامل شرکت پیشگامان پژوهش آناهیتا و جمعی از اساتید، در تاریخ 2 تیرماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر لر نژاد مدیرعامل شرکت پیشگامان پژوهش آناهیتا و جمعی از اساتید، در تاریخ 2 تیرماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر حمیدیه  به اهمیت امروزه پزشکی فردمحور (Personalized Medicine) اشاره کرد و گفت: پزشکی شخصی پنجره جدیدی در حوزه پزشکی گشوده که بر روی تشخیص ‌و درمان هر انسان به صورت منحصر به فرد تمرکز دارد.

دبیر ستاد با اشاره به اینکه این شاخه از علم در آینده نزدیک کاربردهای بیشتری پیدا می‌کند و یکی از عرصه‌های خاص پزشکی در خواهد بود، خاطر نشان کرد تلاش در جهت ارتقاء کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه پزشکی فرد محور، هزینه‌های مربوط به آن کاهش خواهد یافت.

در ادامه دکتر لر نژاد مدیرعامل شرکت پیشگامان پژوهش به ارائه توضیحاتی در رابطه با  پزشکی شخص محور پرداخت و گفت: از جمله درمان های حوزه پزشکی فرد محور که تاکنون به آن دست یافته‌ایم شخصی‌سازی درمان سرطان روده است. وی اشاره نمود با توجه به اینکه بعضی داروهای شیمی‌درمانی که برای بیماران تجویز می‌شود، مؤثر نبوده یا اگر مؤثر باشند، دارای عوارض قابل توجهی هستند و از طرفی متاسفانه تعداد قابل ملاحظه مبتلایان به سرطان در ایران، باید به فکر بهینه‌سازی درمان سرطان در کشور باشیم و با تولید ارگانوئیدها از سلول های سرطانی بتوانیم درمان سرطان را بهینه‌سازی و موثر کنیم و هزینه‌های درمان را نیز کاهش بدهیم.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z171