پایان اردوی تابستانی چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری­ های سلول­ های بنیادی، اردوی تابستانی چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی با اعلام نتایج آزمون کتبی روز چهارشنبه تاریخ 30 مرداد ماه به کار خود پایان داد.

اردوی تابستانی چهارمین المپیاد دانش آموزی با حضور 35 نفر دانش پژوه  از 13 استان کشور همزمان با سایر المپیاد های دانش آموزی کشور در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد. از این تعداد دانش پژوه 22 نفر پسر و 13  نفر دختر در محل اردو حضور داشتند.

در این دوره آموزشی، دانش پژوه هان تحت آموزش های تئوری و عملی تخصصی حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی قرار گرفتند.

زیست شناسی کاربردی در پزشکی بازساختی، کاربرد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بالین، مهندسی ژنتیک سلول های بنیادی و ... از سری آموزش های تئوری و روشهای جدایش، کشت و تمایز سلول، تکنیک های سلولی و روش های ساخت داربست، ارزیابی خواص بیومکانیکی و عملکردی از سری آموزش های علمی بود که در محل مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

گفتنی است این دوره از المپیاد مشابه دوره های قبل مبتنی بر خلاقیت و فعالیت های گروهی بود و در پایان دوره علاوه بر آزمون کتبی، آزمون شفاهی نیز برای این دانش پژوهان برگزار شد.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zds2