ورود سرمایه گذاران به بازار سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبری ستاد، دکتر سلاجقه مسئول راه اندازی و بهره برداری بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز بیمارستان افضلی پور کرمان و جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تاریخ 12/13/ ۹۷ در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبری ستاد، دکتر سلاجقه مسئول راه اندازی و بهره برداری بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز بیمارستان افضلی پور کرمان و جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تاریخ 12/13/ ۹۷ در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر امیرخانی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه‌ی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: حوزه‌ی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفتمان نوینی در علوم است که بازار خوبی پیش رو خواهد داشت. وی عنوان داشت: با توجه به اینکه این  حوزه جایگاهی ویژه در  مرز دانش و همچنین حوزه سلامت دارد، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در تلاش جهت حمایت از تولید فناوری های مربوطه است.
 دکتر حمیدیه با اشاره به وجود نیروهای متخصص داخلی در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، بیان داشت: تنها تعداد معدودی از کشورها توانسته اند به حوزه‌ی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ورود کنند. خوشبختانه با هوشمندی محققان و دانشمندان ایرانی این علم در کشور بومی شده است و کشور، با سرعتی مناسب در این مسیر پیش می رود و  هم اکنون زمان مناسبی است که همگام با دنیا در این عرصه به تولید محصول پرداخته و حتی نگاهی به بازارهای بین المللی داشته باشیم. وی افزود: وجود نیروهای انسانی متخصص در رشته مقاطع مختلف، تولید فناوری در این حوزه را ممکن خواهد کرد. همچنین دبیر ستاد عنوان کرد: برای تکمیل روند تولید فناوری، قوانین لازم در این حوزه توسط ستاد تهیه و به سازمان غذا و دارو ارائه شده است.
در ادامه دکتر سلاجقه در رابطه با فناوری های موجود در این زمینه توضیح داد و ایجاد شرکت های دانش بنیان در این حوزه را راه حلی مناسب جهت جذب نیروهای متخصص و عدم مهاجرت آنها دانست.
در پایان جلسه سرمایه گذاران حاضر ضمن اشاره به اهمیت  بازار این حوزه در دنیا، از  تجاری سازی فناوری و محصولات مرتبط با آن استقبال نموده و پیشنهاد ایجاد شتابدهنده‌ی تخصصی حوزه‌ی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را مطرح نمودند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z9s1