همکاری Avectas، CCRM و OmniaBio برای تسریع در تولید iPSC های ویرایش شده

 مشارکت این شرکت ها که در مارس 2020 آغاز شد، دانش CCRM و OmniaBio را در مورد فرآیندهای تولید iPSCها و خصوصیات، با فناوری های جدید مهندسی سلول Avectas ترکیب می کند تا ترجمه بالینی داروهای بازساختی را پیش ببرد.



 شرکت فناوری سلولی ایرلندی  AVECTAS، و شریک کانادایی CDMO CCRM - و شرکت تابعه  OMNIABIO - گسترش همکاری خود را برای سرعت بخشیدن به این امر اعلام کرده اند.

 مشارکت این شرکت ها که در مارس 2020 آغاز شد، دانش CCRM و OmniaBio را در مورد فرآیندهای تولید iPSCها و خصوصیات، با فناوری های جدید مهندسی سلول Avectas ترکیب می کند تا ترجمه  بالینی داروهای بازساختی را پیش ببرد.

 این تعهد جدید برای گسترش، پلتفرم مهندسی غیرویروسی سلول Avectus را به همراه SOLUPORE® در ساخت iPSC های ویرایش شده ژنتیکی، با پشتیبانی از ظرفیت تولید بزرگ OmniaBio و تجربه گسترده در برخورد با iPSC ها، ادغام می کند.

 زیرمجموعه تازه تاسیس CCRM OmniaBio قرار است در سال 2024 افتتاح شود و حدود 100000 فوت مربع را برای تولید تجاری و تولید در مراحل آخر فراهم می کند.

 SOLUPORE® یک پلتفرم انتقال ژن منحصربهفرد است که برای تولید محصولات سلولی اصلاحشده ژنتیکی با عملکرد بالا در داخل بدن ساخته شده است.  این فناوری برای حفظ سلامت سلولی در طول اصلاح متوالی سلولی با رساندن موثر پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک به سلول ها با حداقل اختلال کار می کند.

 هدف ادغام SOLUPORE® در تولید iPSC ویرایششده ژنی، غلبه بر محدودیت های فناوری های تحویل فعلی - کاهش پیچیدگی فرآیند ویرایش ژن و زمان صرف شده برای ایجاد بان های اصلی و کارآمد مشتق از iPSC ویرایش شده است.

 ما بسیار خرسندیم که به همکاری خود با Avectas در پروژهای که برای نزدیکتر کردن صنعت به توسعه سلولدرمانیهای «همگانی» برای بیماران طراحی شده است، ادامه میدهیم.  مایکل می، رئیس و مدیر عامل CCRM گفت: با افزودن قابلیت های تولید OmniaBio، ما زیرساخت و تخصص فنی برای پشتیبانی از ترجمه پلت فرم SOLUPORE® برای استفاده بالینی در تعداد بیشتری از انواع سلول را داریم.

 مایکل مگوایر، مدیر عامل Avectas، "ما خوشحالیم که همکاری خود را با CCRM و OmniaBio گسترش دهیم تا از تجربه عمیق آنها در برنامه ریزی مجدد iPSC، ویرایش ژن و فرآیندهای تولید برای پشتیبانی از ترجمه پلت فرم SOLUPORE® به سمت برنامه های بالینی استفاده کنیم."

https://www.phacilitate.com/news-avectas-ccrm-and-omniabio-collaboration-accelerates-the-manufacture-of-edited-ipscs/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZdPv