هموار سازی مسیر همکاری شتابدهنده آبنوس طب هرمز و شرکت دانش بنیان ژن درمانی خاورمیانه جهت توسعه فعالیت اگزوزوم درمانی در ستاد سلول‌های بنیادی

این جلسه با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر فائز مدیر عامل شرکت آبنوس طب هرمز، دکتر شجاعی مدیر عامل شرکت ژن درمانی خاورمیانه و دکتر شعاع حسنی در تاریخ 3 تیر ماه 1399، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، این جلسه با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر فائز مدیر عامل شرکت آبنوس طب هرمز، دکتر شجاعی مدیر عامل شرکت ژن درمانی خاورمیانه و دکتر شعاع حسنی در تاریخ 3 تیر ماه 1399، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت دستیابی محققان به فناوری‌های نوین در زمینه ی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت:‌‌ می بایست برنامه مشخصی در جهت تجاری‌سازی محصولات مربوط به این حوزه با توجه به نیاز بازار تدوین گردد و شتاب دهنده‌ها نقش مهمی در این مسیر دارند. دبیر ستاد همکاری شتاب دهنده ی آبنوس طب هرمز با مراکز و شرکت‌های مختلف فعال در حوزه سلول‌های بنیادی را در استفاده از این فناوری در جهت تولید محصول و افزایش مقیاس تولید جهت تجاری سازی را موثر دانست.

در ادامه دکتر فائز توضیحاتی پیرامون فعالیت این شتاب دهندها در حوزه تحقیقات و تولید محصولات دانش بنیان ارائه نمود و گفت: این شرکت تجربه ی مناسبی از روند بازار و اولویت‌های حوزه مرتبط با سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دارد و آماده هر نوع همکاری در جهت تولید و تجاری سازی محصولات مرتبط با این حوزه از جمله فناوری استفاده از اگزوزوم ها با مراکز فعال در سطح بین الملل می باشد.

سپس دکتر شعاع حسنی توضیحاتی پیرامون اگزوزوم‌ها، شامل تولید و کاربردهای نوین آن در پزشکی بازساختی را ارائه دادند و به معرفی عملکردهای آن در بیماری‌های مختلف پرداختند.

در پایان دکتر شجاعی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شرکت ژن درمانی خاورمیانه در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و سیاست شرکت در زمینه ی نحوه همکاری و مشارکت با سایر شرکت‌ها و شتاب دهنده‌ها را  بیان نمود. ایشان افزود: این شرکت توانسته با امضای تفاهم نامه‌های مختلف با مراکز درمانی معتبر در دنیا، و توسعه روابط بین الملل در ایجاد زیر ساخت لازم در راه اندازی درمان‌های نوین در کشور گام بردارد و آماده شروع همکاری جهت تجاری سازی محصول جدیدی با کمک شتاب دهنده ی آبنوس طب هرمز به کمک ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی می باشد.

 

 

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZNho