همسویی دانشگاه با صنعت ضامن اجرایی شدن ایده های برخواسته از نیازهای واقعی جامعه

جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر جعفریان ریاست بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر شریفی مدیر علمی شرکت پردیس‌ ژن فناوری و جمعی از اساتید، در تاریخ 11 تیرماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر جعفریان ریاست بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر شریفی مدیر علمی شرکت پردیس‌ ژن فناوری و جمعی از اساتید، در تاریخ 11 تیرماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر جعفریان بیان داشت: بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی 17 سال است که فعال می باشد و حدود 1000 پیوند انجام شده که اغلب پیوندها از دهنده مرگ مغزی بوده است.

سپس دکتر شریفی به ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت دانش بنیان پردیس ژن فناوری پرداخت. پردیس ژن فناوری شرکتی دانش بنیان در حوزه سلامت است که با تمرکز ویژه بر نسل نوین پزشکی فعالیت می نماید. از جمله مهمترین ماموریت های این شرکت فراتخصصی دستیابی به فناوری و ارائه تخصصی ترین خدمات تشخیصی و درمانی مرتبط با علوم ژنومیک و ژنتیک پزشکی، با رویکردی دانش‌محور، نوآورانه و با نگاه رقابت علمی در سطح جهان است و این ماموریت را با محوریت بهره‌مندی از نسل نوین تجهیزات توالی‌یابی و تلفیق دانش ژنومیک و بیوانفورماتیک به انجام می‌رساند.

در این جلسه دکتر حمیدیه ارتباط بین مراکز درمانی و آموزشی دانشگاهی با شرکت های دانش بنیان را عامل رونق و ارتقا علمی خواند و افزود ارتباط همسوی علم با صنعت موجب طراحی پروژه های کاربردی شده و ثمر بخشی ایده های برخواسته از نیازمندی های بخش بالینی را به همراه خواهد داشت.  در این جلسه دبیر ستاد پیشنهاد عقد تفاهم نامه ای مشترک جهت انجام پروژه های کاربردی در این حوزه را مطرح نمود و نتیجه آن را بسیار ارزشمند دانست.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zt91