نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی: پیوند افکار، خلق آینده

.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای در خصوص نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی با حضور دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد، مهندس برهانی دبیر ستاد اکسپو، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر بقایی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل و دکتر رجب زاده معاون فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد در تاریخ 17 دی ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا مهندس برهانی به ارائه گزرشی درخصوص این رویداد ارائه نمود و گفت: اکسپو یک رویداد جهانی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که هر 5 سال یکبار به میزبانی برگزار می‌گردد.

هر اکسپو براساس یک موضوع (یا چالش) جهانی و در محلی که به صورت ویژه برای این رویداد ساخته می‌شود برگزار می‌گردد و محلی برای تعامل و ارتباط رو در رو بین تفکر و دستآوردهای دول و بازدیدکنندگان محسوب می‌گردد.

نقش اکسپو بسیار فراتر از نمایش تکنولوژی‌های نوین بوده و در حقیقت متمرکز بر پیش‌بینی چالش‌های جمعی فرا روی بشر می‌باشد.

از بزرگترین ویژگی‌های اکسپو فراهم آوردن محیطی مسالمت آمیز و به دور از هرگونه مسایل سیاسی است.

تمامی کشورها در غالب پاویون، در سایت اکسپو و در کنار هم قرار می‌گیرند و کشورهای کوچک بدون مرزی را بنا می‌نهند و به مدت شش ماه بدون تشریفات خاص سیاسی، ملاقات‌ها و نشست‌هایی در چارچوب مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی با یکدیگر برگزار می‌کنند. 

سپس دکتر امیرخانی با استقبال از برگزاری این رویداد به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و افزود: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی می تواند در سه حوزه یک مدیریت آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی جهت توسعه آموزشهایی در خصوص سلول های بنیادی، دوم در ارائه خدمات درمانی و گردشگری سلامت و سوم ارائه خدمات تجاری سازی علوم و فناوری سلول های بنیادی و محصولات شرکت های دانش بنیان این حوزه با اکسپو همکاری داشته باشد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z7e2