نشست هم اندیشی مسئولین ستاد سلول های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی ایران در جهت فعال نمودن مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست هم اندیشی مسئولین ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی ایران در جهت فعال نمودن مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه مذکور با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد و دکتر ناصری پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه مذکور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر امیرخانی به بررسی سه محور اساسی جهت راه اندازی مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: این سه محور مشتمل بر محورهای آموزش و پژوهش، فناوری و تجاری سازی و خدمات بالینی می باشد. وی همچنین در ادامه بیانات خود بر راه اندازی دپارتمان های مورد نیاز در این خصوص تاکید نمود.

سپس دکتر ناصری پور به ارایه گزارشی از ظرفیت های زیرساختی و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت و راه اندازی بیمارستان فناوری را پیشنهاد نمود. وی همچنین عنوان نمود دانشگاه در صدد است با فعال نمودن این مرکز علاوه بر تبدیل این دانشگاه به دانشگاه نسل سوم بیش از پیش در راستای دستیابی به فناوری های نوین در حوزه سلول های بنیادی گام بردارد.

در ادامه این نشست دبیر شورای راهبردی ستاد به تجمیع زیرساختهای مورد نیاز تاکید نمود.

در پایان دکتر شهسوارانی به ارایه گزارشی از طرح ترمیم شبکیه با استفاده از سلولهای پرتوان القایی که یکی از طرح های مشترک انستیتو پاستور ایران با دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد ارائه نمود.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zxn2