نشست مشترک ستاد سلول های بنیادی و دفتر ارزیابی فناوری‌های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه در خصوص تأمین بسته خدمات بیمه ای خدمات و محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر رضوی مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری‌های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد و جمعی از فعالین حوزه سلول‌های بنیادی در تاریخ 22 مرداد ماه سال جاری در محل دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت برگزار گردید.


دکتر حمیدیه با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خونساز طی چند سال اخیر در کشور و انجام 1200 پیوند در سال در این مراکز بر اهمیت تحت پوشش قرار گرفتن این خدمت در فهرست بیمه تأکید نمود و افزود: افزایش تعداد شرکت‌های فعال در تولید و تجاری سازی محصولات حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی زمینه اشتغال در کشور را فراهم آورده است.
در ادامه دکتر رضوی بر لزوم ایجاد ساختار‌های لازم جهت قرار گرفتن خدمت مذکور در فهرست بیمه محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود با همکاری سازمان‌های مرتبط در جهت تحت پوشش قرار گرفتن محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه باشیم.
سپس دکتر امیرخانی با اشاره به نیاز کشور در استفاده از علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در درمان انواع بیماری‌های صعب العلاج و با توجه به هزینه بالای انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، خواستار اقدامات موثری در جهت تدوین بسته‌های بیمه ای ذیربط و تحت پوشش قرار گرفتن خدمت مذکور در فهرست بیمه شد.
در پایان دکتر معدنی به ارائه توضیحاتی در رابطه با محصولات موجود در مارکت حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دنیا و همچنین پیش بینی بازار این محصولات پرداخت.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Znp2