نشست مشترک دبیر ستاد و رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا

جلسه ای با حضور دبیر ستاد، دکتر رجب زاده مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد و دکتر سلطانی رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و کارشناسان آن مجموعه در تاریخ 20مردادماه98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دبیر ستاد، دکتر رجب زاده مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد و دکتر سلطانی رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و کارشناسان آن مجموعه در تاریخ 20مردادماه98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر سلطانی در خصوص فعالیت های انجام شده دراین مرکز به ارائه ی مطالبی پرداخت و بیان کرد: مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا در حوزه های مختلفی مشغول به فعالیت است و طی این فعالیت ها کسب و کارهای مختلفی ایجاد شده است. وی افزود:  NGS و چاپگر زیستی سه بعدی از موضوعات مورد اهمیت در این مرکز هستند و تاکنون تیم های توانمندی توانسته اند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا همچنین درخصوص فراخوان پروژه های پژوهشی و جذب نیروهای علاقه مند نیز به ارائه ی مطالبی پرداخت.

در ادامه دکتر حمیدیه ضمن اشاره به اهمیت تعاملات بین رشته ای عنوان کرد: در گذشته استفاده از تکنیک های تشخیصی به دلیل نبود درمان‌های موثر، مورد توجه قرار نمی‌گرفت. ولی امروزه با وجود حوزه های درمانی جدید مانند پیوند سلول های بنیادی خونساز و بالا رفتن امید به زندگی در بسیاری از بیماران، تشخیص دقیق در مراحل مختلف بیماری بسیار حائز اهمیت شده است و شرکت ها در این حوزه در حال گسترش هستند.

دبیر ستاد افزود: ستاد در راه شکوفایی فعالیت‌های شرکت های این حوزه در تلاش است که فعالیت چنین شرکت هایی را مستقیم به بازار مربوطه که بیمارستان ها و پژوهشگاه ها هستند، متصل نماید. وی عنوان کرد: تجربه نشان می دهد همکاری مهندسان و بخش کلینیکی می تواند منجر به فعالیت های موثری شود و اینگونه کسب و کارها با ارتباط مستقیمی که با بازار پیدا می کنند می توانند در آینده مارکت بهتری را در پیش رو داشته باشند. دکتر حمیدیه همچنین در خصوص همکاری با این مرکز در حوزه های مختلف استقبال نمود.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZCo2