نشست مشترک با معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری در خصوص مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در ساختار صندوق پژوهش و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور آقای اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری، دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر کارآگاه مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرسیس ژن، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی و جمعی از اعضای ستاد در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1400، در محل معاونت علمی و فناوری برگزار گردید.

در ابتدا آقای اسفندیاری، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  را با هدف ارائه خدمات مالی و حمایت از صاحبان ایده، شرکت‌های دانش‌ بنیان و فناور عنوان نمود و افزود: در این صندوق امکان افزایش توان شرکت‌ها در توسعه و تولید محصولات مرتبط وجود خواهد داشت.

دکتر حمیدیه تسریع در هدایت ایده‌های دانش‌بنیان در حوزه‌ی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به سمت تولید محصول و تجاری سازی را یکی از اهداف ستاد در تشکیل صندوق برشمرد و سرمایه گذاری در این بخش را از ضروریات این مهم عنوان نمود.

در ادامه دکتر کارآگاه با اعلام آمادگی این شرکت جهت مشارکت در این صندوق گفت: با توجه به اهمیت راهبردی محصولات فناوری پیشرفته حوزه سلول‌های بنیادی می توان به صورت متمرکز  برای سرمایه گذاری در توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته در این حوزه اقدام نمود.

سپس اعضای جلسه گزارشی از فعالیت‌هایی که تاکنون در خصوص راه اندازی صندوق تخصصی حوزه ی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی صورت پذیرفته ارائه نموده و در خصوص راهکارهای تسهیل فرایندهای ذیربط به بحث و گفتگو پرداختند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZJ8q