نشست مسئول کارگروه رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی با مدیران ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی

نشستی با مسئول کارگروه رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر ستاد و برخی از اساتید در تاریخ 2 دی ماه 97 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی نشستی با مسئول کارگروه رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر ستاد و برخی از اساتید در تاریخ 2 دی ماه 97 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

ابتدا دکتر داوودی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: رصد، پایش و آینده نگری از جمله اهداف کارگروه رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی است و می بایست مجموعه های فعال در حوزه علم و فناوری با توجه به اسناد بالادستی مورد بررسی قرار گیرند و در این راستا حرکت نمایند.

سپس دکتر حمیدیه به فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد طی سال های گذشته پرداخت. وی بر اهمیت سیاستگذاری مناسب در جهت حمایت کافی از حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره نمود و افزود: در این راستا ستاد با توجه به «سند ملي علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي» كه در جلسه ۷۳۷ مورخ ۲۳/ ۷/ ۹۲ شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با استناد به بند (۳-۲) فصل سوم سند نقشه جامع علمي كشور به تصويب رسيده است اقدام به تدوین برنامه جامع راهبردی 10 ساله ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در سال 1394 نموده است.

در پایان دکتر امیرخانی نیز بر اهمیت این حوزه با توجه به پیشرفت های حاصل شده تاکید نمود و به ارائه توضیحاتی پیرامون برنامه جامع راهبردی 10 ساله ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و اهدافی که این برنامه تا سال 1404 به دنبال دارد پرداخت.

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZxXi