نشست صمیمی دبیر ستاد با مدیران دوشرکت دانش‎بنیان

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای در تاریخ 99/06/11 در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر اسلامی‎فر مدیرعامل شرکت دانش بنیان هیراب طب عرشیا، دکتر شیرکوهی مدیرعامل شرکت دانش بنیان آناژن برگزار شد.

در این نشست مدیران هر دو شرکت به معرفی فعالیت خود پرداخته و مشکلات خود را نیز مطرح کردند. شرکت دانش بنیان هیراب طب عرشیا با هدف بومی سازی وخوداتکایی در طراحی و ساخت وسایل و مواد آزمایشگاهی و پزشکی مبتنی بر فن آوری های نوین، شروع به فعالیت نموده است. کادر فنی و اجرایی این شرکت از دانش آموختگان جوان و ممتاز دانشگاه های برتر کشور و نخبگان ملی، تشکیل شده است.

شرکت آناژن یک شرکت تولید کننده کیتهای Real-Time PCR مستقر در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور (کرج) است. در حال حاضر بیش از 50 کیت تشخیصی در پنل های سرطان خون، ترمبوفیلی، فارماکوژنومیکس و عفونی در این مجموعه به تولید و بهره برداری رسیده است. از فناوریهای پرکاربرد و مهم شرکت آناژن در تولید محصولات ذکر شده، می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • تکنولوژی لیوفیلیزیشن میکسها با قابلیت حداقل 20 روز تحمل دمای RT مناسب برای حمل نقل محصولات به منظور صادرات
  • ایجاد تکنولوژی MutID برای تعیین جهش های نقطه ای با حساسیت و ویژگی بسیار بالا
  • طراحی نرم افزار تحلیل نتایج با قابلیت گزارش گیری با جزئیات کامل به فرمت PDF که در تحلیل و بایگانی نتایج مورد استفاده قرار می‎گیرد.

در ادامه دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت تجاری سازی محصولات فناورانه، تاکید کرد در کنار جذب نیروهای متخصص در زمینه فناوری‎های نوین، شرکت های می بایست نسبت به جذب نیرو ی انسانی متخصص در زمینه تجاری سازی محصولات فناورانه مرز دانشی نیز جدیت به خرج دهند. زیرا عدم کسب درآمد از این نوع محصولات نهایتا منجر به شکست شرکت های دانش بنیان خواهد شد. ایشان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تلاش شرکت های فناور در زمینه تولید و تجاری سازی محصولات در آینده ای نزدیک شاهد فتح قله بازارهای منطقه‎ ای و جهانی خواهیم بود.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZNPp