نشست دبیر ستاد با مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژیوان زیست فناوری روژه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای در تاریخ 1400/09/30 در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر محمودی مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژیوان زیست فناوری روژه، برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ای در تاریخ 1400/09/30 در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر محمودی مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژیوان زیست فناوری روژه، برگزار شد.
در این نشست ایشان به معرفی فعالیت‎های آن شرکت پرداختند. شرکت ژیوان زیست فناوری روژه در سال ۱۳۹۲ با هدف تولید طیف وسیعی از کیت‌های زیست‌شناسی مولکولی فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه متشکل از بخش های مختلف اعم از علمی، تحقیق و توسعه و تولید است و هم اکنون در حوزه انواع تکنولوژی استخراج اسید نوکلئیک از نمونه های مختلف، انواع کیت های تشخیصی مولکولی و غربالگری، بافر ها و آنزیم های مولکولی و مهندسی تکنولوژی پیشرفته مشغول فعالیت است که تا کنون منجر به تولید 500 نمونه کیت شده است..
 لازم به ذکر است این شرکت به تازگی در حال تحقیق و توسعه بر روی فناوری تولید گوشت مصنوعی با استفاده از سلول بنیادی می باشد که اجرای آن منجر به  کاهش 37% گاز دی اکسید کربن و 67 % گاز متان و گلخانه ای در سطح جهان، تولید تکنولوژی پیشگام در حوزه گوشت آزمایشگاهی ، از بین رفتن بیماری های منتقله از دام و گوشت آلوده و افزایش سلامت بهداشت ، افزایش عدالت اجتماعی و در دسترس قرار گرفتن گوشت ، کاهش هزینه های وارادت تا 44 میلیون دلار سالانه، فراهم کردن زمینه ای برای صادرات تکنولوژی و محصول نهایی با توجه به چشم انداز 20 ساله کشور و بهبود شرایط اقتصادی کشور، کاهش کشتار دام و طیور و حفظ منابع مالی و طبیعی کشور و جذب نخبگان علمی و کارافرینان خواهد شد.
کلمات کلیدی
//isti.ir/Z2Us