نشست دبیر ستاد با برگزارکنندگان همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی، غدد و متابولیسم کودکان

جلسه ای در خصوص چگونگی حمایت های ستاد در برگزاری بخش علوم پایه دوازدهمین همایش بیماری‌های متابولیک ارثی کودکان با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، آقای محبی و دکتر مهدیه برگزارکنندگان همایش در تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای در خصوص چگونگی حمایت های ستاد در برگزاری بخش علوم پایه دوازدهمین همایش بیماری‌های متابولیک ارثی کودکان با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، آقای محبی و دکتر مهدیه برگزارکنندگان همایش در تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر مهدیه به ارائه گزارشی درخصوص سابقه ی برگزاری همایش غدد و متابولیسم کودکان در سال های گذشته پرداخت و عنوان کرد: به دلیل اهمیت علوم پایه در زمینه ی پژوهش ها و فناوری های بیماری‌های ارثی، غدد و متابولیسم کودکان، امسال برای اولین بار این عنوان مطرح شد.

سپس آقای محبی دبیر اجرایی همایش، ضمن بیان هدف همایش افزود: قصد داریم با هدف افزایش ارتباط بین محققین علوم پایه و پزشکان مرتبط با بیماریهای ارثی در حوزه تشخیص و درمان پنلی مختص به فعالیت های سلول  و ژن درمانی ارائه دهیم و امیدواریم که بتوانیم با همکاری ستاد مطالب به روزی و مفیدی را در این پنل برای نخستین بار عنوان کنیم.

در ادامه دکتر حمیدیه ضمن اشاره به اهمیت حوزه سلول و ژن درمانی در حوزه های مختلف  به خصوص بیماری های کودکان عنوان کرد: طرح های ارزشمندی در این حوزه در کشور درحال انجام است و برای ترویج و گسترش پژوهش ها و فناوری های، ستاد در برگزاری این رویداد اعلام همکاری می نماید.

لازم به ذکر است بخش علوم پایه دوازدهمین همایش بیماری‌های متابولیک ارثی کودکان توسط مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در تاریخ 15 الی17 آبان ماه 98 برگزار میگردد. 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZKq2