نشست تیم برگزیده سومین استارتاپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با دبیر ستاد

نشست تیم برگزیده سومین استارتاپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر ملتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و دانشجوی صاحب ایده این تیم برگزیده در تاریخ 8 دی ماه 1397 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست تیم برگزیده سومین استارتاپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر ملتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و دانشجوی صاحب ایده این تیم برگزیده در تاریخ 8 دی ماه 1397 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر ملتی بیان کرد: دانشجویان برگزیده ی صاحب ایده که از طرف معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت شرکت در سومین استارتاپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معرفی شده بودند، اولین دانشجویان دکتری مهندسی بافت این دانشگاه بودند. وی همچنین  ابراز داشت که این استان ظرفیت پیشرفت های تخصصی و تشکیل استارتاپ های دانش بنیان را دارا بوده و می توان با تکیه بر انرژی و انگیزه ی جوانان این استان کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

دکتر حمیدیه نیز  نقشه ی راه ثبت شرکت و رسیدن به تجاری سازی  محصول دانش بنیان این تیم را ترسیم کرد.  وی با اشاره به تشکیل شورای استانی علوم و فناوری های سلول های بنیادی استان مازندران در دو سال گذشته، ظرفیت این استان را  در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی قابل قبول دانست.

در ادامه دکتر ملتی در رابطه با ایده ی تیم که ساخت پلیت کشت سه بعدی هوشمند بود بیان کرد: ما هم اکنون توانایی ساخت کامل این طرح را داریم و با ورود این محصول به بازار  مصرف ، به صادرات نیز فکر خواهیم کرد. وی افزود: در آینده نزدیک برای ساخت  پروتوتایپ این دستگاه اقدام خواهیم نمود.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZDFi