مراکز سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی؛ الگویی جامع برای تحقق دانشگاه های نسل نو

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی: مراکز سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی؛ به عنوان الگویی جامع برای تحقق دانشگاه های نسل نو معرفی می شوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر امیر علی حمیدیه؛ دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی عنوان کرد: با توجه به سیاست های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۴ برای راه اندازی مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه های کشور تصمیم گیری شد.
وی با بیان اینکه ابتدا این برنامه با سه دانشگاه شروع و بعد به ۹ دانشگاه افزایش پیدا کرد، افزود: فاز اول مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری افتتاح شده که این مراکز می توانند به عنوان الگو برای رسیدن به دانشگاه های نسل نوین نقش مهم و اساسی را ایفا کنند.
 وی افزود: تفاوت عمده مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی با مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها در چند وجهی بودن آن است که اقدامات مختلفی را برای تبدیل علم به فناوری انجام می دهند.
دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی خاطر نشان کرد: این مراکز شامل بخش های پیشرفته آزمایشگاه، مجموعه اتاق های تمیز، مکان استقرار شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها هستند.
دکتر حمیدیه گفت: شتاب دهنده ها فضایی برای مواجهه و تعامل اساتید، دانشجویان، سرمایه گذاران و کارآفرینان با یکدیگر است.
وی افزود: در دانشگاه های نسل نو، توسعه فناوری و کارآفرینی حائز اهمیت است؛ لذا باید تمام فعالیتها به این سمت سوق پیدا کند.
به گفته وی، مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی به عنوان بهترین الگو برای سایر علوم جهت تبدیل شدن به دانشگاه های نسل نو تلقی می شوند.
دکترحمیدیه جایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران در تولید علوم مختلف را خوب بر شمرد و افزود: مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با هدف توسعه فناوری راه اندازی می شوند .
وی در پایان گفت: امیدوارم شاهد پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی ایران در مسیر تولید فناوری باشیم.

 

 
 
 
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZwLq