محققان سلول های محافظ جنینی قلب انسان را تولید می کنند

محققان دانشگاه هاروارد با به کار گیری سلول های بنیادی پر توان فرد بیمار و قرار دادن آن ها در محیط مناسب، توانستند راهکاری برای تولید بافت قلب در آزمایشگاه جهت پیوند به بیمار مبتلا به نارسایی قلبی ارائه دهند.

 

محققان دانشگاه هاروارد با به کار گیری سلول های بنیادی پر توان فرد بیمار و قرار دادن آن ها در محیط مناسب، توانستند راهکاری برای تولید بافت قلب در آزمایشگاه جهت پیوند به بیمار مبتلا به نارسایی قلبی ارائه دهند. سلول های پری اپی کارد قلب از سلول های شبه جنینی هستند که از برنامه ریزی مجدد سلول های بالغ فرد، از جمله سلول های پوست حاصل شده اند.

این سلول های پیش اپیکارد توانستند به سلول های اپی کاردیال تبدیل شوند که اپی کاردیوم را تشکیل می دهند، غشای محافظی که سطح خارجی قلب را می پوشاند و نقش مهمی در محافظت از رشد قلب جنینی ایفا می کند. این پیشرفت که از سلول‌های بنیادی پرتوان القا شده توسط انسان استفاده می‌کند، گامی به سوی هدف استفاده از سلول‌های بیماران برای تولید بافت قلب کارآمد است که می‌تواند مانند اندام‌های اهداکننده برای درمان نارسایی قلبی پیوند شود.

سلول های پری اپی کارد قادر به تبدیل به سلول های اپی کارد، خارجی ترین لایه قلب، هستند و نقش مهمی در حمایت از تکامل قلب جنین دارند.

   https://hsci.harvard.edu/news/researchers-generate-protective-embryonic-heart-cells

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZyPs