لزوم طراحی پروژه های محصول محور بر اساس نیازهای درمانی کشور

مراسم اختتامیه نخستین رویداد چاپ سه‌بعدی زیستی کشور در دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 29 خرداد 98 برگزار شد. در این رویداد محققان دارای طرح های موفق در این حوزه حضور داشتند.

  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، مراسم اختتامیه نخستین رویداد چاپ سه‌بعدی زیستی کشور در دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 29 خرداد 98 برگزار شد. در این رویداد محققان دارای طرح های موفق در این حوزه حضور داشتند. دکتر حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی، در خصوص توسعه فناوری چاپ سه بعدی اعلام نمود چاپگرهای زیستی  آینده پزشکی را متحول خواهد نمود و بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری کرده اند. وی در ادامه گفت پروژه‌های محصول محور باید بر اساس نیاز درمانی و کلینیکی باشد  و فعالیت تیم های حاضر در حوزه تولید چاپگرهای زیستی باید در راستای چالشهای درمانی کشور  از جمله تامین و جایگزینی اعضای مورد نیاز پیوندی صورت گیرد. ایشان انتخاب منبع سلولی مناسب در تولید اعضا را نکته مهمی قلمداد نمود و افزود موفقیت در فناوری های نوین در حوزه مهندسی بافت مستلزم همراستایی دانش زیستی سلولهای بنیادی و علوم مهندسی است.
دکتر حمیدیه در پایان ابراز امیدواری نمود شرکت های فعال در این حوزه با به ثمر نشاندن درخت فناوری مذکور، در آینده ای نزدیک گام های بزرگی در زمینه تولید و جایگزینی اندام ها  بردارند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z671