لزوم توسعه طرح‌های مدل سازی حیوانی جهت کاربردی‌سازی طرح‌های فناورانه حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی، دکتر ربانی مدیر بخش شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی، دکتر معدنی مدیر توسعه مراکز ارائه خدمات سلولی، دکتر سلطانی نژاد مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار، دکتر بقایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 25 اسفند ماه 1399، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر امیرخانی، مدیر شورای راهبردی ستاد گفت: هدف اصلی ستاد در حوزه فناوری، تجاری‌سازی و بازار نه تنها بررسی و داوری طرح‌ها، بلکه بهبود ایده‌های خام و ناقص و کمک برای رساندن این ایده‌ها به نقطه مطلوب است.

سپس کارشناس بخش شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی ستاد به ارائه توضیحاتی در مورد نحوه حمایت از طرح‌های مرتبط با این حوزه در سال 98 و 99 پرداخت.

در ادامه مدیر فناوری، تجاری‌سازی و بازار به ارائه توضیحاتی پیرامون داوری و آخرین وضعیت طرح‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت.

سپس دکتر بقایی توضیحاتی در مورد برگزاری سمینارها و سمپوزیوم‌های علمی، تخصصی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بصورت وبیناری ارائه نمود.

در ادامه دکتر دهقانی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در خصوص گرد آوری اطلاعات مربوط به گزارش عملکرد ستاد طی سال‌های گذشته پرداخت.

در پایان گزارشی از بازدیدهای صورت پذیرفته از نحوه فعالیت مراکز مختلف مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله شرکت بن دا ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZRYq