فعالیت شوراهای استانی سلول‌های بنیادی و بهره مندی از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی موجب توسعه این حوزه در عرصه بالین می گردد

دکتر حمیدیه دبیر ستاد با دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی مورخ 12 تیرماه 98 دیدار و گفت‌گو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر حمیدیه دبیر ستاد با دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی مورخ 12 تیرماه 98 دیدار و گفت‌گو کرد.


در ابتداي اين جلسه، دکتر حمیدیه درباره فعالیت ها و برنامه های ستاد و همچنین پیشرفت و رشد ایران در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت:هم اکنون در بیش از 20 استان کشور شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی آغاز به کار کرده است و در این حوزه هم اکنون بیش از 80 شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

 

دکترحمیدیه همچنین افزود: اگر بخواهیم شاهد تبدیل علم به ثروت در این حوزه باشیم می بایست در افزایش شرکت های دانش بنیان و توسعه فعالیت های این مراکز اهتمام بیشتری به کار گرفته شود و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی شورای سلول‌های بنیادی وپزشکی بازساختی با هدفمند کردن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شاهد پیشرفت این حوزه از علم و فناوری در این دانشگاه نیز باشیم.
در ادامه دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر حمیدیه به ظرفیت‌های مناسب دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری این مهم شروع شده و با قوت ادامه یابد. دکتر آقاجانی با اشاره به اینکه آینده بشر و پزشکی به شدت محتاج این حوزه از علم و فناوری است ابراز امیدواری کرد با هم افزایی در تحقیق و همراستایی دانشگاه ها در حوزه ی سلول های بنیادی می توانیم شاهد هرچه بیشتر توسعه این علم در عرصه بالین باشیم.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZV91