فراهم سازی بستر مناسب جهت استفاده حداکثری از ظرفیت متخصصان و كارآفرينان ایرانی خارج از كشور در حوزه سلول‌های بنیادی

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر بقایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 25 فروردین‌ماه 1399، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر امیرخانی ضمن تبریک سال نو، به بررسی ریزبرنامه‌ها و اهداف مرتبط با هر حوزه جهت دستیابی بهتر به اهداف ستاد در حوزه سلول‌های بنیادی در سال 99پرداخت. از جمله فعالیت‌های بسیار مهم ستاد عبارت است از «بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و كارآفرينان ایرانی خارج از كشور در حوزه سلول‌های بنیادی » که در این خصوص می‌بایست بستر مناسبی جهت حضور فعال متخصصان مذکور و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط آن‌ها فراهم گردد.

دکتر حمیدیه دبیر ستاد، بر لزوم برنامه‌ریزی و هدایت راهبردهای عملیاتی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تاکید نمود و افزود: به منظور درمان انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های با نرخ شیوع بسیار بالا مانند کووید 19، با استفاده از علوم و فناوری‌های نوین در حوزه سلول‌های بنیادی باید اقدمات مناسبی صورت پذیرد.

در ادامه دکتر بقایی در مورد بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و كارآفرينان ایرانی خارج از كشور توضیحاتی ارائه نمود و چالش‌های موجود پیش روی متخصصان و کارآفرینان این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

در پایان اعضای جلسه به بررسی رویدادها و فعالیت‌های صورت پذیرفته از جمله تهیه گزارش عملکرد سال 98 ستاد، تغییر تاریخ برگزاری مرحله دوم پنجمین المپیاد دانش آموزی و پیشرفت امور در مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداختند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z2T3