فراخوان طرح های فرزندآوری، درمان ناباوری و سلامت مادر و کودک آغاز می گردد

در گفتگو با دکتر محمد جواد محسنی در ارتباط با حمایت از طرح های فرزندآوری، درمان ناباوری و سلامت مادر و کودک گفت: همانگونه که مستحضرید «قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 08/24/ 400توسط رئیس جمهور محترم به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است. براساس ماده 40 این قانون ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی مکلف شده است برنامه های خود را در قالب طرح های در زمینه فرزندآوری، درمان ناباوری و سلامت مادر و کودک ارائه نماید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، در گفتگو با دکتر محمد جواد محسنی در ارتباط با حمایت از طرح های فرزندآوری، درمان ناباوری و سلامت مادر و کودک گفت: همانگونه که مستحضرید «قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 08/24/ 400توسط رئیس جمهور محترم به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است. براساس ماده 40 این قانون ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی مکلف شده است برنامه های خود را در قالب طرح های در زمینه فرزندآوری، درمان ناباوری و سلامت مادر و کودک ارائه نماید.

بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی قصد دارند از شرکتهای دانش بنیان و خلاق در تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای فرزندآوری و درمان ناباروری از طریق ارائه تسهیلات، مشوق ها، فضا و تجهیزات حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده است تا حداقل پنج درصد (۵) از اعتبارات تخصیص یافته برنامه توسعه علوم و فناوری های نو را در زمینه تولید داروها، اقلام و تجهیزات، حمایت از طرحهای توسعه فناوری، تحقیقات بنیادی و تجاری سازی طرح ها از طریق ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی در قالب طرح فرزندآوری، درمان ناباروری و سلامت مادر و کودک هزینه نماید.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZTPs