طرح ارتقای تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی: گامی مثبت در جهت توسعه درمان های پیشرفته

.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر باقری مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش ‎بنیان در تاریخ 20/03/99 به منظور بررسی طرح "ارتقای تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی" در حوزه فناوری های مرتبط با سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در محل ستاد برگزار شد.

در این نشست دکتر باقری ابتدا به تشریح طرح ارتقای تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی دارو و درمان های پیشرفته پرداختند. طرح «ارتقای تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری منطقه‌ای و بین‌المللی" در پی آن است که از طریق توسعه قابلیت‌های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش خوشه‌های صنعتی کشور، رفع نیازهای استراتژیک و اساسی جامعه به صورت پایدار و بهره‌ور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و برندهای ملی و توسعه صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان به کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان،‌ تاب‌آوری و رقابت‌پذیری را در عرصه ملی تقویت نماید.  

در ادامه دکتر حمیدیه به منظور تبیین جایگاه مفهومی و کارکردی فناوری های حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، وضعیت بازار کنونی و آینده این صنعت را در ایران و جهان تشریح نمود. وی افزود: باید توجه داشت که دوره بازگشت سرمایه در پروژه هایی که خصوصا به کارآزمایی بالینی و اخذ مجوزهای سازمان غذا و دارو نیاز دارند بسیار بالاتر از نرخ میانگین سایر فناوری‏هاست و لذا به منظور حمایت از پروژه هایی که برای اولین بار انجام می‏شود، باید برنامه های حمایتی ویژه ای در نظر گرفته شود. همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد که با تدوین صحیح و اجرای کامل  طرح مذکور بتوان گام مثبتی در جهت توسعه درمان های پیشرفته حوزه فناوری های مرتبط با ستاد برداشت.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zeeo