شناسایی و حمایت جهت ثبت ایده های برتر حوزه فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و هدایت آنها در مسیر کسب اعتبار ملی و فراملی

جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و مهندس ضیغمی مدیر کانون پتنت ایران در تاریخ 11 تیر ماه 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و مهندس ضیغمی مدیر کانون پتنت ایران در تاریخ 11 تیر ماه 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.
در ابتدای این نشست برنامه واحد ثبت اختراعات ستاد سلول های بنیادی بعنوان یکی از مراجع ذیصلاح تایید اختراعات در اداره مالکیت صنعتی توسط کارشناس این واحد تشریح و سپس گزارشی از فعالیت های کانون پتنت توسط آقای مهندس ضیغمی ارائه شد و با بیان راهکارهای مناسب جهت افزایش همکاری های فی مابین، مقرر شد واحد ثبت اختراعات ستاد با همکاری کانون پتنت اقدام به  ایجاد یک تیم متخصص و مجرب نموده و ضمن شناسایی ایده های برتر در حوزه های مختلف فناوری های سلول های بنیادی، به ثبت و حفاظت از ایده ها و سوق آنها به سمت تجاری سازی در داخل و خارج از کشور و ایجاد فناوریهای جدید بپردازد. 
طی این جلسه، برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص برگزاری دوره توانمند سازی تیم داوری پتنت در حوزه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، نحوه‌ اطلاع رسانی، آموزش و ترویج مفاهیم پتنت انجام شد. مطابق تصمیمات اتخاذ شده، بازدید از شرکت های دانش بنیان و اعتبار تسهیلات تشویقی جهت ثبت ایده های برتر بصورت PCT و US Patent و کمک به تجاری سازی آنها در در داخل و خارج از کشور، در دستور کار قرار گرفت.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZC91