شرکت AstraZeneca هرچند دیر اما وارد بازارCAR-T سل‌تراپی شده و در سکوت خبری روی محصولات خود کار می‌کند

شرکت AstraZeneca یکی از معدود شرکت‌های داروسازی بزرگ است که توانایی CAR-Ts در درمان تومورهای جامد را بررسی می‌کند.

 

 

AstraZeneca یکی از معدود شرکت‌های داروسازی بزرگ است که توانایی CAR-Ts در درمان تومورهای جامد را بررسی می‌کند.

احتمالا AstraZeneca بازیگر اصلی در فضای انکولوژی می‌باشد، این شرکت به شکل قابل توجهی غایب به نظر می‌رسیده است زیرا اولین موج درمان‌های CAR-T در پنج سال گذشته وارد بازار شده است. اما پیشرفت در پشت صحنه اتفاق می‌افتد.

به گفته دیو فردریکسون، معاون اجرایی واحد تجاری انکولوژی AstraZeneca، به نظر می‌رسد این شرکت داروسازی مستقر در بریتانیا بی سر و صدا دانش و فناوری لازم را برای تبدیل AstraZeneca CAR-T به واقعیت کسب کرده است. در واقع، بخش مهمی از استراتژی طولانی‌مدت این داروساز، «ایجاد تخصص سلول‌درمانی خودمان» است.

اوهمچنین اظهار می‌کند: «ما تلاش فراوانی کرده‌ایم تا مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را ایجاد و در آن‌ها پیشرفت نماییم». «از چیزی که می‌بینم (نتیجه) راضی هستم»."

در حالی که ممکن است دیر به نظر برسد که با بازیگران فعلی CAR-T مانند Kymriah Novartis و Yescarta از Kite Pharma روبه‌رو شوید، AstraZeneca  از مدت ها پیش به نسل بعدی این سلول‌درمانی‌ها توجه کرده است.

 

همه CAR-T های تایید شده تا به امروز به اصطلاح درمان‌های اتولوگ هستند، به این معنی که آن‌ها مبتنی‌بر اهدای سلول‌های خود بیمار هستند. دسته ای از CAR-T های درحال پیشرفت و آینده دار در مراحل مختلف آزمایش‌های بالینی توسط شرکت‌های مختلف داروسازی به عنوان درمان‌های آلوژنیک یا «از پیش آماده شده و در دسترس» شناخته می‌شوند، زیرا از سلول های مهندسی شده‌ی جمع آوری شده از شخص ثالث استفاده می‌کنند.

 

https://www.fiercebiotech.com/biotech/late-car-t-game-astrazeneca-quietly-working-its-own-shelf-options

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z1cu