شرکت های فناور مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف نمونه عملی از فناوری های همگرا

دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‏های سلول های بنیادی و دکترفرجی فرد مدیر فناوری، تجاری‏ سازی و بازار ستاد به همراه تعدادی از همکاران ستاد از دو شرکت هومن ژن پارس و زیستا ژن آفرین در مرکز رشد فناوری‏های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ سه شنبه 28/03/98 بازدید به عمل آوردند.



به گزارش روابط  عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‏ های سلول های بنیادی و دکترفرجی فرد مدیر فناوری، تجاری‏ سازی و بازار ستاد به همراه تعدادی از همکاران ستاد از  دو شرکت هومن ژن پارس و زیستا ژن آفرین در مرکز رشد فناوری ‏های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ سه شنبه 98/03/28 بازدید به عمل آوردند.

شرکت هومن ژن پارس در حال حاضر در حال پیاده سازی سیستم جامع تحلیل داده های زیستی برای کاربران تخصصی از جمله دانشجویان، مراکز تحقیقاتی و پزشکان ژنتیک است که نمونه پیش صنعتی این محصول آماده بهره برداری می باشد. همچنین این مرکز از تابستان سال ۱۳۹۶ خدمات تحلیل داده های زیستی خود را به طور مستقیم به آزمایشگاه های ژنتیک آغاز کرده است و تاکنون توانسته است به چندین آزمایشگاه ژنتیک صاحب نام خدمات تحلیل داده ارائه دهد.


همچنین شرکت زیستا ژن آفرین در طول 15 ماه فعالیت خود دستگاه های مختلفیی در راستای توالی ‏یابی DNA را طراحی و تولید کرده است که میزان پیشرفت این شرکت در مقایسه با مدت زمان فعالیت بسیار قابل ملاحظه است. یکی از اهداف این پروژه کاربرد آن در پزشکی شخصی است. در این دو شرکت مجموعا 18 نفر مشغول به کار هستند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZF51