شرکت دانش بنیان نانودارو البرز، فعال در مرزهای دانش بین رشته ای

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، دکتر مریم مهاجری مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانودارو البرز در گفت و گویی که در تاریخ 1401/04/07 با روابط عمومی ستاد انجام شد به معرفی فعالیت های این شرکت دانش بنیان پرداخت. وی اظهار کرد فعالیت های فناورانه شرکت در مرزهای دانش بین رشته ای، شامل بکارگیری مجموعه ای از جدیدترین دستاوردهای حوزه سلول های بنیادی، نانوپزشکی، داروسازی، بیوتکنولوژی و پزشکی شخصی است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، دکتر مریم مهاجری مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانودارو البرز در گفت و گویی که در تاریخ 1401/04/07 با روابط عمومی ستاد انجام شد به معرفی فعالیت های این شرکت دانش بنیان پرداخت.
وی اظهار کرد فعالیت های فناورانه شرکت در مرزهای دانش بین رشته ای، شامل بکارگیری مجموعه ای از جدیدترین دستاوردهای حوزه سلول های بنیادی، نانوپزشکی، داروسازی، بیوتکنولوژی و پزشکی شخصی است.
دکتر مهاجری در تشریح فعالیت های این شرکت عنوان داشت: نانودارو البرز در سال ۱۳۹۵ با هدف تولید محصولات جدید سلامت محور در حوزه‌های پزشکی بازساختی و نانوفناوری در سطح کیفی منطبق بر استانداردهای بین المللی و با بهره مندی از دانش متخصصین توانمند ایرانی فعالیت خود را آغاز نمود و با برخورداری از پشتوانه علمی و توانمندی صاحب نظران و فعالان حوزه صنعت و تجارت، تولید علم را هم راستا با توان اقتصادی بکارگرفته و زمینه ساز شکوفایی استعدادها و پژوهش های دانشگاهی در بستر صنعتی سازی و تجاری سازی می باشد. فعالیت های فناورانه این شرکت در مرزهای دانش بین رشته ای، شامل بکارگیری مجموعه ای از جدیدترین دستاوردهای حوزه سلول های بنیادی، نانوپزشکی، داروسازی، بیوتکنولوژی و پزشکی شخصی است. این شرکت با در اختیار داشتن کادرتوانمند ومتخصص در فناوری های روز دنیا، تأمین محصولات فناورانه سلامت محور برای بازارهای داخلی و خارجی را رسالت خود می داند.
 وی همچنین به معرفی تازه ترین محصول شرکت در حوزه پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: این محصول یک پانسمان پلیمیری است که با استفاده از یک پد پلیمری زیست تخریب پذیر، یک داروی آهسته رهش را برای درمان جراحات سطحی نظیر زخم‌های دیابتی غیر عمیق و غیر عفونی، سوختگی‌های درجه ۱ و ۲ و جای بخیه در حال ترمیم در مراحل پایانی درمان فراهم می‎آورد. پد پلیمری این پانسمان نوین بصورت یک داربست زیستی برای لانه گزینی سلول های فیبروبلاست عمل کرده و بتدیرج جذب بافت می‎گردد. داروی داخل این داربست نیز که منشا طبیعی دارد با خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال و تسهیل ترمیم زخم، بدون هرگونه عوارض جانبی، به فرآیند ترمم زخم با سرعت بیشتر و با کمترین جای اسکار کمک خواهد کرد. این محصول هم اکنون تمامی آزمایش‌های لازم را با موفقیت گذرانده و در مرحله کسب مجوز تولید از وزارت بهداشت می‎باشد.
دیگر محصول این شرکت که در حال حاضر علاوه بر بازار داخل، به بازارهای خارجی نیز راه یافته است، داروی گیاهی کورکدن ‎‎می باشد. کورکومین (ماده مؤثره ریشه زردچوبه ، گیاه کورکومالونگا) است که با دخالت در مسیرهای متعدد سلولی در بدن ، از بین برنده قدرتمند رادیکال های آزاد و تنظیم کننده هوشمند سیستم ایمنی است که با کاهش استرس اکسیداتیو میتواند مقاومت بدن را در مقابل تخریب سلولی در بافتهای مغز، سینه، روده و پروستات افزایش دهد.تحقیقات روی کورکومین نشان داده است که این ماده میتواند میزان قند خون را کنترل کند و باعث بهبود عملکرد کبد گردد. این خواص کم نظیر، باعث شده این ترکیب گیاهی، انتخابی عالی در پیشگیری از ابتلا و کمک به درمان بسیاری از بیماری ها باشد.
اهم سایر خدمات قابل ارائه این شرکت در حال حاضر عبارتند از: طراحی، تهیه و مشخصه یابی أنواع مختلف نانومواد، نانومواد فلزی، اکسید فلزی، پلیمری، بیوگلس و...، تهیه و عامل دار کردن پلیمرها، خدمات فرمولاسیون نانوداروهای شیمیایی، تهیه عصاره های گیاهی و خدمات فرمولاسیون نانوداروهای گیاهی و تهیه أنواع نانوحامل های دارویی و طراحی و اجرای نانوحامل های جدید(طراحی سازه و رسانش دارو) .

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZCou