سومین کنگره‌ی بین‌المللی "سلول های‌بنیادی و پزشکی‌بازساختی مشهد" برگزار می شود

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، سومین کنگره‌ی بین‌المللی "سلول های‌بنیادی و پزشکی‌بازساختی" در چارچوب کنسرسیوم MashhadStemCells به همت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشگاه رویان، انجمن ملی ژنتیک ایران ، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری مشهد در محل سالن همایشهای دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ 25 و 26 فروردین ماه 1399 در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

دکتر مریم مقدم متین، دبیر علمی این کنگره با اعلام این خبر افزود، این رویداد علمی میزبان اساتید و متخصصان علوم پایه و بالینی پزشکی از داخل و خارج از کشور در زمینه تحقیقات سلولهای بنیادی، کارآزمایی بالینی درمان‌های مبتنی بر سلول، ژن درمانی و فراورده های عاری از سلول (اگزوزوم) می باشد. استاد دانشگاه فردوسی مشهد افزود، با هماهنگی انجام شده با انجمن ژنتیک ایران، این کنگره روزهای پیشین چهارمین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک تهران برگزار می‌شود تا امکان بهره‌مندی متقابل دو کنفرانس علمی فراهم آید.

مدیر گروه پژوهشی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ویژگی ممتاز این نوبت برگزاری این کنگره را نشستهای علمی و تخصصی در حوزه اقتصاد سلول‌درمانی و گردشگری سلامت دانست. وی اشاره کرد به همین دلیل شهرداری مشهد نیز به جمع برگزارکنندگان اضافه شده است.

لازم به توضیح است سلسله رویدادهای MashhadStemCells از سال 1390 آغاز شده و تاکنون 4 کنگره ملی و بین المللی، 7 کنفرانس علمی و چندین کارگاه آموزشی و همچنین یک دوره مدرسه تابستانی (با عنوان طراحی کارآزمایی بالینی با محوریت سلول درمانی) برگزار شده است.

ضمنا ثبت نام و ارسال خلاصه مقاله از 1 دی ماه 1398 آغاز شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایتmashhadstemcells.com  مراجعه فرمایید.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZFm3