سومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در حوزه علوم اعصاب برگزار خواهد شد

دویست و شانزدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر شریفی‌پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر کوهپایی مدیر فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر زیرک ساز مدیرعامل شرکت دانش بنیان سل تک فارمد و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 23 دی ماه سال 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و شانزدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر شریفی‌پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر کوهپایی مدیر فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر زیرک ساز مدیرعامل شرکت دانش بنیان سل تک فارمد و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 23 دی ماه سال 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر امیرخانی، سیاست ستاد را برخورداری از ظرفیت‌های موجود در تمامی مراکز و استان‌ها عنوان نمود و برگزاری سمپوزیوم‌های مختلف را در راستای تحقق این امر مهم و توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برشمرد. دبیر شورای راهبردی ستاد در ادامه توضیحاتی پیرامون محوریت مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در حمایت و جهت‌دهی به طرح‌های مرتبط با این حوزه پرداخت. 
دکتر زیرک ساز گزارشی از مراسم بهره‌برداری از مرکز شتابدهی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه رویان در روز یکشنبه 22 دی ماه با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، مسوولان پژوهشگاه رویان و جمعی از متخصصان حوزه پزشکی نوین در پژوهشگاه رویان ارائه نمود.
سپس دکتر شریفی‌پور گزارشی از برنامه زمانبندی سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در حوزه علوم اعصاب ارائه نمود و به معرفی اعضای کمیته علمی و اجرایی همچنین اسپانسرهای سمپوزیوم مربوطه پرداخت.
در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد از جمله موارد مربوط به اولین سمپوزیوم مدل‌سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی و مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه نمودند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZDg2