سمپوزیوم کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در درمان ناباروری برگزاری خواهد شد

دویست و هجدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر کاظم نژاد مدیرعامل شرکت زیست مهندسی سینا التیام و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 7 بهمن‌ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و هجدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر کاظم نژاد مدیرعامل شرکت زیست مهندسی سینا التیام و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 7 بهمن‌ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر ربانی در ابتدا گزارشی از روند برگزاری اولین سمپوزیوم مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی در تاریخ پنج شنبه 3 بهمن ماه با حضور جمعی از نمایندگان دانشگاه‌ها، اساتید و اعضای هیات علمی، محققین و دانشجویان در محل سالن آمفی تئاتر مرکز قلب تهران ارائه نمود.

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت حمایت ستاد از طرح‌های مرتبط با حوزه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی افزود: می بایست در جهت توسعه همکاری فی مابین پژوهشگران، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان این حوزه اقدامات درخور توجهی انجام شود تا شاهد پیشرفت همه جانبه این حوزه از علم و فناوری در سراسر کشور باشیم.

در ادامه دکتر کاظم نژاد در مورد برگزاری سمپوزیوم کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در درمان ناباروری در تیرماه سال آینده توضیحاتی ارائه نمود و نقش بانک سلولی در حفظ باروری و درمان ناباروری و پیشرفت‌ها و دور نمای مهندسی بافت و تولید گامت از منشا سلول‌های بنیادی را از جمله محورهای این سمپوزیوم عنوان نمود.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری و فعالیت‌های صورت پذیرفته از جمله تهیه گزارش عملکرد سال 98 ستاد ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZYn3