با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی برگزار می شود:

سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی

پنجمین سمپوزیوم ژنتیک با رویکرد ژن درمانی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی،دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز طبی کودکان و پژوهشکده سرطان برگزار می شود.

پنجمین سمپوزیوم ژنتیک با رویکرد ژن درمانی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی،دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز طبی کودکان و پژوهشکده سرطان برگزار می شود.

دکتر رضا شیرکوهی دبیر علمی سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی در نشست خبری با روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در ابتدا به تشریح اهمیت و جایگاه ژن درمانی، محورهای اصلی، دستاوردهای مورد انتظار و گروه های هدف این سمپوزیوم پرداخت.

دکتر شیرکوهی اذعان داشت علم ژن درمانی از دهه 90 مطرح گردیده ولی به دلیل مشکلات پیش آمده در این حوزه، متوقف شده و فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشته است. بسیاری از کشورها با این علم با دیدی محافظه کارانه برخورد کرده اند. با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه ی بیماری های تک ژنی پژوهشگران امید دارند که این علم یک جایگزین علمی و عملی برای درمان بسیاری از بیماری هایی باشد که تاکنون راه کار جدی برای درمان آن ها بدست نیامده است. محورهای اصلی سمپوزیوم شامل موارد زیر می باشد.

جدیدترین نوآوری ها در سیستم انتقال ژن و ویرایش ژنی

جنبه های بالینی در ژن درمانی

پژوهش های نوین در ویرایش ژنی

آشنایی با قوانین حقوقی و جنبه های اخلاقی در ژن درمانی

حوزه ژن درمانی با توجه به فعالیت هایی همچون درمان بیماری های تک ژنی، دستکاری های ژنی و ویرایش ژنی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار گردیده است. پیشرفت چشمگیر این حوزه سبب شده که بسیاری از مراکز بزرگ جهان به انجام فعالیت در این زمینه علاقمند باشند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان پایانه و پیشرو گروه علوم پزشکی و قطب علمی کشور با همکاری سایر مراکز و اساتید بر آن شد تا سمپوزیوم ژنتیک را جهت آشنایی گروه های مختلفی اعم از پزشکان و محققان حوزه درمان برگزار نماید.

دراین سمپوزیوم اساتید حوزه بالین از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مشهد، مراکز پژوهشی مانند رویان، انستیتو پاستور، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک حضور خواهند داشت تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند.

از جمله دستاوردهای اصلی این سمپوزیوم آشنایی محققان با حوزه ژن درمانی و اطلاع از جایگاه کشور در این حوزه می باشد. حضور سیاست گذاران در این سمپوزیوم سبب فراهم آمدن بستری مناسب جهت بهره مندی و فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه خواهد بود.

این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی بوده و در تاریخ 12 اردیبهشت 1398 با گروه های هدف زیر برگزار خواهد شد.

متخصصین کودکان در رشته های مختلف، متخصصین داخلی، پزشکان عمومی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک، بیولوژی،

نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی

 

 

 

 

 




 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zcw1