سرمایه گذاری هنگفت شرکت AstraZeneca برای توسعه ژن درمانی

در یک اقدام استراتژیک مهم، AstraZeneca مبلغ قابل توجه 245 میلیون دلاری را در شرکت بیوتکنولوژی فرانسوی Cellectis سرمایه گذاری کرده است

در یک اقدام استراتژیک مهم، AstraZeneca مبلغ قابل توجه 245 میلیون دلاری را در شرکت بیوتکنولوژی فرانسوی Cellectis سرمایه گذاری کرده است. هدف این سرمایه‌گذاری تسریع تحقیقات دارویی در زمینه‌های انکولوژی، ایمونولوژی و سایر بیماری‌های نادر، بهره‌گیری از تخصص شرکت Cellectis در ویرایش ژن و تولید محصولات سلولی و ژن درمانی است. AstraZeneca قرار است تا پایان سال 105 میلیون دلار به Cellectis پرداخت کند که مرحله اولیه سرمایه گذاری را نشان می دهد. 140 میلیون دلار باقیمانده در اوایل سال 2024 تخصیص خواهد یافت که شامل 80 میلیون دلار سهام و 60 میلیون دلار نقد است که عملاً 44 درصد از سهام شرکت بیوتکنولوژی فرانسوی را پوشش می دهد.

این همکاری صرفاً یک معامله مالی نبوده و موجب تقویت یک مشارکت استراتژیک می شود که به AstraZeneca حقوق انحصاری 25 هدف ژنتیکی شناسایی شده توسط Cellectis را می دهد. این اهداف ژنتیکی پتانسیل توسعه حداکثر 10 داروی کاندید را دارند که تعهد AstraZeneca را برای پیشبرد مجموعه دارویی خود تقویت می کند. این مشارکت، یک حرکت اختصاصی و مهم است زیرا AstraZeneca قصد دارد توانایی های خود را در زمینه ژن درمانی که به سرعت در حال تکامل و توسعه جهانی است، تقویت کند. در واقع مهارت Cellectis در ویرایش و ساخت ژن به طور یکپارچه با چشم انداز AstraZeneca برای گسترش پیشنهادات خود و ماندن در خط مقدم راه حل های نوآورانه مراقبت های بهداشتی هماهنگ است. به عنوان بخشی از این قرارداد،  AstraZeneca امکان دریافت هزینه انتخاب داروی جدید آزمایشی را برای Cellectis پیش بینی می کند. علاوه بر این، Cellectis از پرداخت‌های حوزه توسعه، نظارتی و تجاری‌سازی از 70 میلیون دلار تا 220 میلیون دلار برای هر یک از 10 داروی نامزدی که ممکن است از این همکاری پدید آیند، سود خواهد برد.

 

 

لینک خبر

https://thehealthcaretechnologyreport.com/astrazeneca-takes-245-million-step-towards-future-of-gene-therapy/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zpqx