ساخت جنین مصنوعی با استفاده از سلول های بنیادی به منظور استفاده های بالینی





 یک شرکت بیوتکنولوژی می‌خواهد آزمایشی را تکرار کند که سرانجام آن ایجاد موفقیت آمیز جنین موش مصنوعی از سلول‌های بنیادی بود - فقط این بار هدف او سلول‌های انسانی هستند.

 بر اساس مقاله ای که در ژورنال Cell در اول آگوست منتشر شد، دانشمندان دپارتمان ژنتیک مولکولی وایزمن «جنین های مصنوعی موش» را در یک شیشه بدون استفاده از اسپرم، تخمک یا رحم رشد دادند. این اولین بار بود که این فرآیند با موفقیت انجام شد.

 جاکوب هانا، رهبر آزمایش، گفت، جنین‌های مصنوعی نمی‌توانند به موش‌های کاملاً شکل‌گرفته تبدیل شوند و بنابراین «واقعی» نیستند.  با این حال، دانشمندان مشاهده کردند که جنین های مصنوعی دارای ضربان قلب، گردش خون، فعالیت مغزی، لوله عصبی و مجرای روده هستند.


 هانا پس از موفقیت آزمایش موشی گفت که در حال تلاش برای تکرار نتایج با سلول های انسانی، از جمله سلول های خودش است.


 هانا در بیانیه‌ای گفت: «جنین بهترین سیستم اندام‌ساز و بهترین چاپگر زیستی سه‌بعدی است – ما سعی کردیم از کاری که انجام می‌دهد تقلید کنیم.»

کارشناسان دیگر می‌گویند قبل از اینکه جنین‌های مصنوعی انسانی در دسترس قرار گیرند، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 Renewal Bio، شرکت مستقر در اسرائیل که توسط هانا تأسیس شده است، می‌خواهد از این علم برای پیوند بافت ها و اندام هایی استفاده کند که می‌تواند ناباروری، بیماری‌های ژنتیکی و مسائل مربوط به پیری را حل کند.

 به عنوان مثال، گزارش داده شده است که سلول های خونی جنین می توانند به طور بالقوه برای کمک به تقویت سیستم های نقص ایمنی مورد استفاده قرار گیرند.

 Renewal Bio معتقد است برخی از مبرم‌ترین مشکلات جهان «کاهش نرخ تولد و پیری سریع جمعیت» است.


 این وب سایت نوشته است: "برای حل این مسائل پیچیده و مرکب، Renewal Bio قصد دارد با استفاده از قدرت فناوری جدید سلول های بنیادی، بشریت را جوان تر و سالم تر کند."

 عمری امیراو-دروری، مدیر عامل موقت Renewal Bio، گفت که این شرکت نمی‌خواهد با استفاده از این فناوری بالقوه، مردم را "بیش از حد وعده دهد" یا بترساند، اما آزمایش هانا "شگفت‌انگیز" بود.

 بر اساس مقاله ای که در سال 2017 در مجله eLife منتشر شده است، استفاده از کلون های جنین انسان برای تحقیقات اغلب باعث ایجاد نگرانی های اخلاقی در جامعه علمی شده است، از جمله این احتمال وجود دارد که جنین های مصنوعی ممکن است درد یا احساس را تجربه کنند.


 هانا گفت که به طور بالقوه می تواند با ایجاد جنین های مصنوعی انسانی بدون ریه، بدون قلب یا بدون مغز، این نگرانی های اخلاقی را برطرف کند.


https://www.businessinsider.co.za/israel-human-embryos-dna-mouse-medical-transplants-2022-8







کلمات کلیدی
//isti.ir/Zc7u