رویکرد چاپ سه بعدی ‘FRESH’ امکان ساخت بافت‌های بزرگتر را فراهم می کند

 

محققان دانشگاه کارنگی ملون (PA ، ایالات متحده آمریکا) اخیراً مقاله ای را در APL Bioengineering منتشر کرده اند که دیدگاه آنها را در مورد رویکرد جدید تکنولوژی (Freefrom Reversible Embedding of Suspended Hydrogels)FRESH ارائه می دهد ، ویژگی اصلی آن تعبیه یک ناحیه نگه دارنده رنگ زیستی است که تا اتمام فرایند مخزن را از این ترکیب مملو می نماید.بطوریکه این سیستم عامل می تواند به طور قابل توجهی توانایی ساخت بافتها و اندامهای عملکردی در اندازه بزرگسالان را ارتقاء دهد.

با پیشرفت روش های درمانی در حوزه پزشکی بازساختی، و تقاضای زیاد برای اعضای اهدا شده ، تحقیقات در زمینه چاپ سه بعدی در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است. در شاخص ترین این رویکردها، استفاده از چاپگر سه بعدی و رنگ زیستی به عنوان یک روش پیشگام شناخته می شود که لایه به لایه برای ساخت عضو به صورت سه بعدی روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

محدودیت تکنولوژی در چاپ اعضا با سایز های بزرگ، نگرشی برای ورود رویکرد FRESH را ایجاد کرد. در این راستا نویسنده این پژوهش، آدام فاینبرگ (دانشگاه کارنگی ملون) اظهار داشت: "هدف ما این است که بتوانیم مدل‌های پیچیده اعضا و بافت سه بعدی را به وسیله‌ی طیف گسترده ای از هیدروژل زیست سازگار و مملو از سلول‌های زیستی چاپ کنیم."

روش FRESH توسط بسیاری از آزمایشگاههای تحقیقاتی برای پروژههایی از جمله چاپ نانو سلولز ، هیدروژلهای رسانا ، داربستهای رشد سلول‌های بنیادی و حفره‌های قلب به کار گرفته شده است. در حال حاضر محققان این حوزه سعی درچاپ عضلات اسکلتی توسط این تکنولوژی هستند.

Link:https://www.regmednet.com/fresh-3d-bioprinting-method-enables-advanced-tissue-fabrication/

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZqQq